Teleurstellende ochtend voor Ruurlo 6 tegen Wolfersveen 2.

Vol goede moed begonnen we aan de wedstrijd in Stadion de Dikke Bocht. Met een nieuwe aankoop in de spits hadden we er veel vertrouwen in. Het goede gevoel was na vier minuten al wel een beetje weg nadat de spits van de mannen van Wolfersveen de bal door de benen van invalkeeper Max schoof, 1-0. De nummer 9 van hun die duidelijk de beste man aan hun kant was kreeg een grote kans op de 2-0 maar gelukkig redde Max goed. Jelle onze nieuwe spits kreeg een klein kansje op aangeven van Gijs. In de 14e minuut scoorden wij ook maar helaas in het verkeerde doel. Een scherpe voorzet van hun werd door Luuk Klein Bluemink a la Michel Valke (Oostenrijk-Nederland 14 november 1984 ) hard boven in de goal geschoten, 2-0 door een eigen doelpunt.

Rick probeert niet veel later de keeper van de gastheren te verrassen met een schot in de korte hoek maar die ranselt de bal uit de goal. In de 23 minuut speelt Milan de bal terug op Max die daardoor verrast wordt en zo staat de tweede eigen goal van de dag op het scorebord. 0-3. Sem probeert op aangeven van Jelle de achterstand te verkleinen maar zijn inzet hobbelt net naast. In de 27e minuut scoort Wolfersveen de 4-0. Gelegenheidsgrensrechter Siep vlagt voor buitenspel maar de eigen scheids wil daar niets van weten. Rick krijgt een goede mogelijkheid vlak voor rust maar die redt uitstekend op het harde schot. Met een 4-0 achterstand gaan we de rust in. De conclusie is dat we aardig voetballen maar teveel weggeven en de kansen niet benutten.

Met vier verse krachten beginnen we aan de tweede helft. Rick schiet net voorlangs. De nummer 9 van hun probeert Max met een vrije trap te verschalken maar Max pareert deze inzet goed. Daarna verricht hij weer een goede redding. Max is in de 70e minuut kansloos door een van richting veranderd schot, 5-0. Jelle die even mocht uitrusten kwam het weer in een produceert een mooi schot maar de bal zeilt langs de verkeerde kant van de kruising. Een onschuldige handsbal van ons wordt door de scheidsrechter gepromoveerd tot vrije trap, dat kan gebeuren maar een van ons raakt de bal aan de zijkant van de zestien. Maar dat is lastiger mikken op de goal en daarom wordt de bal midden voor goal gelegd. De vrije trap is matig want verdwijnt in de muur maar in tweede instantie schiet de beste voetballer van hun de bal achter Max, 6-0. Vlak voor tijd lijkt Luuk Klein Bluemink de eer te redden maar dat is ons ook niet gegund. De bal wordt gekeerd door de keeper.

Een geflatteerde nederlaag en we treuren niet te lang na. Volgende week hebben we weer een nieuwe kans tegen Klein Dochteren 2. Twee sterren van Ruurlo 6 beleven toch nog wel een hoogtepunt later die dag want ze gaan nog met Douglas Franco Teixeira op de foto. De voormalig
FC Twente ster speelde met Barbaros tegen Ruurlo 1 en de gasten uit Hengelo pakten nog jammerlijk in de laatste minuut de zege in Ruurlo.