Het bekeravontuur van Ruurlo 6 is ten einde na een kansloze nederlaag.

Nadat we eerste in de poule waren geworden van de beker mochten we in de knock-out fase aantreden tegen Holten 8. In de week voor de wedstrijd waren de zaken al op scherp gezet door toespraken van The Champ aan de kant van Ruurlo. Holten 8 liet dit niet op zich zitten en hadden Alex Soze ook iets in laten schreeuwen. Na veel geapp en geregel hadden we uiteindelijk 16 spelers tot onze beschikking. En het belangrijkste we hadden een keeper gevonden. Onze vaste keeper ging een weekendje naar Engeland en zag daar op het laatst Chelsea twee punten verspelen tegen Manchester United, dit tot grote vreugde van Jeroen Maguire. Axel was bereid gevonden om te keepen bij Ruurlo 6. Onderweg kwamen we er achter dat een van onze nieuwe parttime sterren niet mee was gekomen. Verslapen omdat hij geen wekker had doordat zijn telefoon een valpartij niet kon hebben. Kan gebeuren en we hadden gelukkig nog 15 spelers over.
Joost van het 5e had zich via Harry aangeboden en we kregen groen licht van zijn leider en die speelde dus ook mee. Vanwege blessures moeten wij Thijs, Niek, Rick G., Max, Mats missen, Rob was ook niet van de partij want die ging voetbal kijken bij de mooiste club uit het Oosten. Bert de steun en toeverlaat van de technische staf genoot van een vakantie in Turkije.

De aftrap was om elf uur in Holten, de talrijk meegereisde supporters zorgden voor een mooie gele rook over veld 4 in Holten. Dit was een eenmalige sfeeractie want zo vaak ga je niet door in de beker. In Holten konden ze dit ook wel waarderen. Onze aanvoerder overhandigde captain Henk van Holten 8 het speciaal gefabriceerde bekervaantje. Daarna kon de wedstrijd beginnen. Holten begon iets sterker en kreeg al een paar kansen. Een schot ging net naast en een ander schot werd eenvoudig opgevangen door Axel. De treffer van hun zat er aan te komen en de 1-0 kwam na 15 minuten op het scorebord, via de binnenkant van de paal verdween de bal in het doel. Vijf minuten was het weer raak, met een hard afstandsschot met een verraderlijke stuit erin ging de bal hard in de goal, 2-0. We werden daarna iets sterker en uit een corner kopte Lucas rakelings de bal over de lat. Luuk van de Worp verliet in de 25e minuut aangeslagen het veld. Zijn vervanger was Milan. Holten leek te scoren maar de goed fluitende scheidsrechter gaf aan dat Axel de bal klem had en de bal onreglementair uit zijn handen werd getikt. Na een misverstand achterin verschijnt een van de aanvallers vrij voor de keeper en hij lobt de bal beheerst in de goal, 3-0 na 33 minuten. Holten neemt iets gas terug en zo bereiken wij de rust met een stand van 3-0.

Joost, Gijs H. en Zekarias komen het veld in voor Jeroen, Lucas en Bram. De bril van Luuk KB valt hem weer van de neus maar dat weerhoudt hem er niet van om de absolute uitblinker aan onze zijde te zijn. Holten scoort in de 55e minuut de 4-0. Julian droomt er al van dat de beelden van zijn vrije trap de wereld overgaan, dat gaan ze ook wel via het Instragram account van Holten 8 maar niet omdat de bal strak in de kruising verdwijnt. De bal belandt hoog in de ballenvanger. Milan veroorzaakt een penalty, naar onze mening makkelijk gegeven, de penalty wordt feilloos binnengeschoten, 5-0 na een uur spelen. Niet veel later tikt Holten ons suf en zo schieten ze de 6-0 binnen. Daarna krijgen wij de onze beste kans van de wedstrijd, Rick verdwijnt na een goede aktie van hem alleen voor de keeper. De hoek is echter te lastig om de bal langs de keeper te schieten. In de 80e minuut wordt het 7-0. Een van onze spelers roept fluit maar af en aan dat verzoek geeft de scheidsrechter gehoor. Een illusie armer maar een ervaring rijker testen we de gehaktballen en de tosti’s nog in de kantine van Holten. De gehaktbal krijgt een waardering van een 7,5 en de tosti krijgt een 6,3, dat kwam vooral door de goede curry.

Volgende week spelen we op de kale vlakte in Stadion De Stikke Bocht tegen Wolfersveen 2. Ook dan zijn de supporters weer van harte welkom de aftrap is om half elf.