Ruurlo 6 speelt gelijk tegen SV Basteom 4.

Met 13 fitte spelers begonnen we aan de wedstrijd teen SV Basteom 4. Sem en Bram mochten op de bank beginnen. Bastian hanteert de vlag vandaag. Onder leiding van scheidsrechter Weenk beginnen we lekker aan de wedstrijd en de van een blessure herstelde Luuk van de Worp probeerde met een schot de keeper te verrassen maar trof geen doel. We laten af en toe dit seizoen wel zien dat we aardig kunnen voetballen. Een mooi ‘tiki taka’ combinatie tussen Zekarias, Luuk en Siep wordt bekwaam afgerond door laatstgenoemde, 1-0 na drie minuten op voetballen. Basteom probeert direct de gelijkmaker te produceren maar Robbe voorkomt deze met een goede redding. De bal belandt door een afgedwaald schot in een vijver in een naastgelegen tuin en Gijs en Niek proberen de bal op te halen maar de bal ligt er midden in. Luuk vd W. test andermaal de keeper maar die redt goed. Superrr Max heeft een dag of 18 achter elkaar gewerkt maar is als supporter wel van de partij. Julian en Luuk Klein Bluemink lossen het achterin samen goed op wanneer Basteom dreigt gevaarlijk te worden. Siep steekt al weken in goede vorm, een goed schot van hem vliegt net naast.

Jeroen die na een paar jaren niet gevoetbald te hebben wordt ook steeds beter en grijpt verdedigend goed in. Basteom komt in de 22e minuut op gelijke hoogte, na een goede aanval van hun wordt het goed afgemaakt, 1-1. Wij antwoorden gelijk, na goed voorbereidend werk van Siep rondt Rick het in twee keer goed af, 2-1. Julian die vandaag op het middenveld speelt komt vrij voor de keeper en lijkt te gaan scoren helaas belandt zijn inzet op de paal. Rick breekt door en wordt gevloerd buiten het strafschopgebied. We krijgen kans op kans, Siep deponeert de bal op de lat, de rebound is niet aan Julian besteedt en zo blijft het slechts 2-1. Na goed werk van Lucas komt de bal bij Siep terecht die wordt aangetikt maar de scheidsrechter vindt het te zwaar voor een strafschop. Gijs Bonsel die af ten toe doorschuift vanaf de laatste man positie probeert de keeper te verrassen met een afstandsschot maar de bal gaat net naast. In de 43e minuut komt Basteom op gelijke hoogte, na een vrije trap wordt de bal ingekopt door de geheel vrijstaande speler van de gasten, 2-2. Met deze stand gaan we aan de thee. In de rust zijn wij tevreden over het vertoonde spel maar niet blij met de gelijke stand omdat we teveel kansen onbenut hebben gelaten.

Sem en Bram komen erin voor Zekarias en de licht geblesseerde Julian. Rick zet de bal goed voor maar er is niemand voor de goal om af te ronden. We krijgen daarna nog kleine kansjes voor Rick en Sem. Robbe redt goed op een schot van Basteom. Het spel gaat op en neer en maar we zijn het overwicht kwijt wat we de eerste helft wel hadden. Julian komt er weer in voor de moegestreden Luuk vd Worp. Siep is ouderwets aan het rausen op het middenveld en maakt het de middenvelders van Basteom lastig. Basteom wordt nog sterker. Een corner van hun belandt op de lat en even later schieten ze ook nog op de pal. Sem die na zijn blessure weer op toeren komt heeft een paar goede akties in huis. Rick lijkt de wedstrijd vlak voor tijd toch nog in ons voordeel te beslissen maar helaas gaat zijn geplaatste schot net naast. De wedstrijd eindigt in 2-2 en zo staan we na vier wedstrijden op vier punten. We geven na de wedstrijd nog een presentje aan de leidsman omdat het onlangs de week van de scheidsrechter was. Bert en Niek weten de bal toch nog uit de vijver te krijgen dus dat is goed afgelopen. Na de wedstrijd ligt de focus alweer op de belangrijke bekerwedstrijd tegen Holten 8. Onze scout die in Holten was wist ons mede te delen dat de gehaktballen daar goed waren. Verder zijn we niet veel wijzer geworden.
The Champ bekend van radio en TV heeft ons voor aanstaande zondag al bemoedigend toegesproken en zijn speech is op ons Instagram account te zien.