Talloze jubilarissen voetbalvereniging Ruurlo

Vijfentwintig, veertig, vijftig en zestig jarige jubilarissen

door: Jan Hendriksen

RUURLO – Jaarlijks wordt de groep jubilarissen die tijdens de algemene ledenvergadering van voetbalvereniging Ruurlo wordt gehuldigd steeds groter. Zo ook maandagavond 15 oktober in het clublokaal op sportpark ‘t Rikkelder. Maar liefst 22 leden die respectievelijk vijfentwintig, veertig, vijftig, of zestig jaar lid zijn werden door voorzitter Henry Meutstege van VV Ruurlo in de bloemetjes ‘gezet’. Lang niet alle jubilarissen waren echter aanwezig. De eerste groep leden die gehuldigd werden waren 25 jaar lid: Rob Dolphijn, Jan Tragter, Henk Aaftink, Hans Ribbers, Eric Eggink en Johan van de Bos. Veertig jaar lid zijn Daan Schurink, Edwin Oltvoort, Eric Stegeman, Frederik Wentink, Herman ter Maat, Marcel Hendriks, Ronny Wopereis, Remco Lusink en Remco Scholten. Tot de groep die vijftig jaar lid zijn behoren sinds vorige week Erik Wehning, Hans Straatmans, Gerrit Ruumpol en Tonnie Gotink. Jaap Holtslag, Marinus ter Maat en Gerrit Bluemink zijn inmiddels zestig jaar lid. Tijdens de huldiging bood Edwin Oltvoort spontaan zijn speld die hij ontving aan Gerrit Klein Bluemink aan omdat de speld drie jaar geleden gestolen werd. Erik Wehning zag af van de zirkonia die de leden bij een vijftig- of zestig jarig lidmaatschap ontvangen. De vereniging mocht het geldbedrag die aan een zirkonia is verbonden van Wehning besteden aan de algemene middelen van de vereniging.