SVBV 1 – VV Ruurlo 1 (0-3)

Ruurlo is door in de bekercompetitie. Lochem wist op zondag 30 augustus met 5-1 te winnen van Warnsveldse Boys. Omdat Ruurlo de wedstrijd tegen Barchem afgelopen vrijdag met 3-0 van de plaatselijke SVBV had gewonnen kunnen de mannen van trainer Robert Grauwde zich gaan opmaken voor de 2e ronde.

De wedstrijd tegen Barchem werd al op vrijdag gespeeld zodat de Barchemse spelers zich konden laven aan het gerstenat op zaterdagavond. Veel wedstrijden worden om die reden verzet en dat komt de gemoedelijke Achterhoekse sfeer ten goede. Op een uitstekend bespeelbaar veld begon Ruurlo met maar één doel aan de wedstrijd. Zoveel mogelijk goals maken, zodat Warnsveld voor een schier onmogelijke opgave tegen Lochem zou staan.

Ruurlo begon meteen sterk aan de wedstrijd en Jordi van der Knoop kwam al in de 4e minuut gevaarlijk voor doelman Wessel Jeronimus. Dit leverde echter alleen maar een cornerbal op. Even later was het SVBV dat gevaarlijk opdook voor keeper Roy Brekveld. De spits van Barchem vergat echter te schieten en de Ruurlose verdediging kon de bal weg werken. Na 20 minuten kopte centrale verdediger Sander Krabben de bal over uit een vrije trap van aanvoerder Wouter Schouten. Even later was het Ted Boeijink die een grote mogelijkheid kreeg maar zijn “schepbal” ging, op aangeven van Maikel Janssen, naast. In de 34e minuut was het wel raak. Na wat besluiteloosheid bij spits Bas Engelberts was het Janssen die niet zoveel tijd nodig had en met links de goalie van Barchem kansloos liet. Boeijink had nog een grote kans om de score te verdubbelen maar nu ging de bal voorlangs. Scheidsrechter Kiliccan vond het prima en floot voor de rust.

In de tweede helft bleven Schouten en van der Knoop in de kleedkamer en kwamen Anouar Schouten en Lars van der Lecq binnen de lijnen. Sander Krabben verhuisde weer naar zijn plek links achterin en A-speler van der Lecq vormde samen met eerstejaars Job Klootwijk het hart van de defensie. De jonge Schouten kwam te spelen op het middenveld. Ook spits Engelberts werd aan de kant gehaald en vervangen door Wout Meutstege. Na een uur spelen zette rechtsback Lars Lenselink Niels Ooyman in de gelegenheid een voorzet af te geven. Deze werd echter door de verdediging van Barchem tot corner gewerkt. Even later was het wel raak. Ted Boeijink bracht Tom Klein Wassink in stelling en laatstgenoemde haalde schitterend uit. Via de onderkant van de lat verdween de bal in het netje en de 0-2 was een feit.

Vlak voor tijd viel alsnog de 0-3. Job Klootwijk stuurde Meutstege weg en deze twijfelde geen moment. Zijn schot in het dak van de goal bracht iets meer lucht voor Ruurlo.

Door de 5-1 winst van Lochem kan Ruurlo zich gaan opmaken voor een mooie tegenstander. Aanstaande donderdag 3 september volgt dan de eerste competitiewedstrijd tegen DEO uit Borculo. Ook deze wedstrijd is verzet i.v.m. het volksfeest dat aanstaand weekend plaats vind in Borculo. Ruurlo speelt in eigen haven en de wedstrijd begint om 20:00 uur op sportpark het Rikkelder.