“Slag om Grolle” Grol B1 – vv Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Wiebe L, Daan t M. Jesse, Tjerk, Tom, Thijn, Wiebe t H, Dylan, Daan S
Wissels: Job, Stan, Huub, Rob.

Vandaag richting Groenlo voor de “Slag om Grolle”. Grol B1 had nog een rekening open staan met Ruurlo B1 ivm de uitschakeling in de nacompetitie.
Vooraf aangegeven dat Grol scherp en fysiek zou beginnen. Dit was ook het geval. De rechtsbuiten van Grol begon vanaf minuut 1 al te zuigen bij de Ruurlo spelers, alleen trof hij een verkeerde tegenstander in Jesse die zijn “mannetje” stond in de duels. De duelkracht was van beide zijden scherp waarbij Ruurlo langzaam maar zeker het initiatief nam in de wedstrijd. Kansjes waren en nog niet mede doordat de eind pass onzorgvuldig was, echter we gaven ook niks weg.
In de rust Yorn & Jesse gewisseld uit voorzorg en Huub en Rob ingebracht. Huub speelde een prima wedstrijd op de linker zijde van het middenveld. Gaande weg de 2e helft kregen we meer grip op het middenveld en veroverden snel weer de bal hierdoor kwam Grol maar weinig meer voor de goal van Luc.
De verdiende 0-1 viel uiteindelijk in de 15e minuut. We kwamen goed door over rechts en de bal werd voorgegeven op de 2e paal. De naar binnen gekomen Job schoot de bal in, echter de bal werd geblokt. De afgeslagen bal kwam voor de voeten van Tom die de bal van dichtbij binnen schoot.
Hierna gingen we geconcentreerd verder. We gaven niks weg en creërden diverse mogelijkheden oa via Tom en de goed ingevallen Stan.
Wiebe t H die rechts op het middenveld speelde, speelde een prima wedstrijd en liet zijn tegenstanders diverse malen achter zich.
Een ware plaag voor de verdedigers van Grol B1
De verdiende 0-2 werd gemaakt door de sterk spelende Dylan, Hij onderschepte een te korte terugspeelbal en omspeelde de doelman waarna hij de bal in de lege goal schoof.
Grol kwam er niet meer aan en Ruurlo kreeg kans na kans.
De verdiende 0-3 viel uiteindelijk uit een pass vanaf links die goed werd verlengt door Dylan. De gestarte Stan liep zijn directe tegenstander eruit en schoot de bal prima langs de uitgekomen doelman.
Hierna waren er nog enkele mogelijkheden voor Wiebe t H en Job echter gescoord werd er niet meer.
Zo eindigde de “Slag om Grolle” in een 0-3 overwinning voor Ruurlo.

Men of the Match: Dylan& Wiebe T H