Bekerwedstrijd Ruurlo 1 – Barbaros 1 (5-0)

Op 25 oktober, tijdens Halloween, in de stad Independence in de Amerikaanse staat Kansas ook wel bekend als Neewollah, stond de bekerwedstrijd tegen Barbaros uit Hengelo op het programma. De formatie uit Hengelo staat momenteel 3e in 4b. Met 16 uit 7 en een ongeslagen status kon het wel een lastige middag worden. Niets bleek minder waar. Ruurlo troefde op alle fronten de Barbarossen af en won afgetekend met 5-0. Gekscherend werd er al een vergelijking gemaakt met de beroemde Barbapappa familie maar verder dan een paar Barbatrucs kwamen ze niet. Maar alle gekheid op een stokje. De ploeg uit Hengelo liet zien over technisch vaardige spelers te beschikken. De moraal was bij Ruurlo echter hoger en dat was deze middag van doorslaggevende betekenis.

Barbaros begon sterk aan de wedstrijd en het leek geenszins een makkelijke wedstrijd te worden. Maar toen de eerste storm geluwd was, was het aan de andere kant meteen wel raak. Wout Meutstege ging prima door op rechts en wist Maikel Janssen te vinden die van dichtbij eenvoudig onder keeper Goktepe de bal binnen schoot. Even later wist Barbaros nog bijna de gelijkmaker binnen te schieten maar Mathijs Hendriksen redde prima. Koen Hoijtink probeerde het met links van afstand maar hij raakte het leder verkeerd. Even later dan toch de 2-0. Een uitstekende pass van Job Klootwijk bereikte rechts-back Niels Ooyman. Hij wist Hoijtink te bereiken die op zijn beurt aanvaller Jordi van der Knoop in stelling bracht. Van der Knoop kreeg in de kluts de bal alsnog bij Meutstege die, na aangever te zijn bij de eerste treffer, nu zelf de bal binnen schoot.

Na een halfuur maakte Dogan Hilmi van Barbaros een overtreding op Sander Krabben. Hij kreeg daarvoor terecht de gele kaart. Gelukkig voor hem en spijtig voor Job Klootwijk werd de kaart op de verdediger van Ruurlo genoteerd. Scheidsrechter Hakvoort had dit natuurlijk moeten zien maar ook hij genoot van het mooie weer en verwisselde de beide nummers vier. De vrije trap van Martijn Sikkema werd nog bijna binnen gekopt. Dit was het laatste wapenfeit in de eerste helft en Hakvoort floot voor rust. Wouter Schouten verving de prima spelende, maar moegestreden Sikkema en maakte zijn come-back na enige weken afwezigheid.

Na rust zette Ruurlo het prima spel voort. Dat resulteerde binnen 5 minuten in de derde treffer. Janssens inzet werd nog gekeerd maar Bas Engelberts, die net daarvoor ingevallen was voor A speler Anouar Schouten, was er als de kippen bij om de derde van deze middag tegen de touwen te schieten. Ruurlo bleef druk houden en de prima spelende achterhoede van Ruurlo onder leiding van aanvoerder Niek Sprukkelhorst wist ook vandaag de nul te houden. Dat de score nog verder op zou lopen was duidelijk. Barbaros kon deze middag geen vuist maken en dat was de verdienste van Ruurlo. Meutstege wist na een fout van Hilmi zijn tweede van deze middag te maken. Hij is de laatste weken prima op dreef en loopt bijna gelijk op met Dirk Kuijt. A speler Glenn Dekkers kwam er nog in voor Krabben. Tien minuten voor tijd werd het alsnog 5-0. Wouter Schouten werd weggestuurd de diepte in hij omspeelde de keeper. Het was voor hem een koud kunstje om de bal in het lege doel te deponeren.

Al met al een prima prestatie van de equipe van trainer Robert Grauwde. Dit is een prima opmaat voor de komende topper tegen Reünie uit Borculo. Op 1 november is Ruurlo gastheer van de formatie van Colin Stokkers. De wedstrijd begint om 14:00 uur. Na de wedstrijd wordt er voor muzikale omlijsting gezorgd. Een DJ zal tot 18:30 acte de préséance geven. Laten we hopen dat Ruurlo deze lijn kan vasthouden. De eerstkomende drie wedstrijden zijn allen ploegen uit de top drie. Op 1 november tegen het al genoemde Reünie. Een week later de uitwedstrijd tegen SP Rekken om het die week daarop thuis tegen Doetinchem op te nemen. Al met al reden genoeg om de wedstrijden van het eerste te bezoeken.