RUURLO JO13-1 KAMPIOEN

Boven v.l.n.r.: Casper Witteveen (trainer), Koen Hoytink (trainer), Tim Olde Olthof, Lars Roekevisch, Bas ter Maat, Jort Bressers, Jorne Wessels, Jeroen Droste, Ivar Temmink, Erik Scheper (leider), Luuk Aagten (stagiaire) en Remko Lusink(assistent-scheidsrechter).

Onder v.l.n.r.: Jelte Lusink, Joris Eekelder, Bastian Dijkhuizen, Ties Wentink, Nout Lindenschot, Jesse Bressers en Jurre Grob.

Met nog 2 competitieronden te spelen is het nog ontzettend spannend in de eerste klasse 6: er kunnen nog 3 teams kampioen worden. Eind maart heeft de toenmalige koploper SC Lochem JO13-1 na een nederlaag de koppositie aan Ruurlo JO13-1 over moeten doen. Op zaterdag 6 mei spelen deze bovenste 2 teams op sportpark ’t Rikkelder tegen elkaar. Het thuisteam heeft 2 punten voorsprong en is bij een overwinning kampioen. Trainer Koen Hoytink is bij aanvang van de wedstrijd niet aanwezig. Casper Witteveen neemt zijn taken waar. Bij een lekker lenteweertje en met veel toeschouwers langs de lijn fluit scheidsrechter Sjimmie Buitink voor de aftrap. Van zenuwen voor de wedstrijd was bij de spelers weinig te merken. De warming-up was ontspannen. Trainer Casper verteld dat de boys het in de wedstrijd maar moeten laten zien. En hoe! Linksbuiten Jorne Wessels is veel te snel voor zijn tegenstander en hij legt op de achterlijn de bal terug op de inlopende Jurre Grob. Een droomstart want na 35 seconden is het al 1-0! We blijven druk houden en na 5 minuten begint Lars Roekevisch aan een solo. In het strafschopgebied wordt hij onreglementair onderuit gehaald. Strafschop. Ook in deze belangrijke wedstrijd kent onze vaste strafschoppennemer Jeroen Drost geen twijfel en schiet de bal snoeihard in het Lochemse doel: 2-0. Na 11 minuten krijgen we een hoekschop. Weer lukt onze speciale uitvoering: Lars scoort 3-0! Ruurlo JO13-1 speelt een geweldige eerste helft en zet constant druk. Lochem probeert met lange passes iets te bereiken maar onze achterhoede staat weer als een huis. We krijgen opvallend veel ruimte in deze sportieve wedstrijd. In de 18de minuut profiteert als Jort Bressers de ruststand op 4-0 bepaald is de wedstrijd al gespeeld. Lochem heeft nog een klein beetje hoop. Maar het is in de tweede helft Jorne Wessels die al na 18 seconden 5-0 scoort. Een paar minuten later wordt het door een afstandsschot van Bas ter Maar 6-0. Hierna zijn er weinig kansen. Keeper Ties weet een paar afstandsschoten gemakkelijk te pakken. In de laatste minuut komt Ivar alleen voor de Lochemse keeper maar hij schiet net naast. Na het laatste fluitsignaal is er dolle vreugde: kampioen! Na de felicitaties, confettikanonnen, feestmuziek en kinderchampagne in de kleedkamer is het gezellig in de Ruurlose kantine waar het team getrakteerd wordt op drinken, patat en een snack.