Ruurlo D1 maakt indruk in Mönchengladbach en Doetinchem

Bevrijdingsdag/Hemelvaartsdag 5 mei 2016 vertrekt Ruurlo D1 rond het middaguur met geweldig zonnig weer, naar Mönchengladbach om daar deel te nemen aan een meerdaags buitenlands toernooi, georganiseerd door Euro Sportring. We logeren 3 nachten in 2 huisjes in het Sport- und Erlebnisdorf Hinsbeck in Nettertal, een kleine 30 km van Mönchengladbach. ’s Avonds hebben we een geweldige rondleiding van anderhalf uur in het stadion van Borussia Mönchengladbach. De enthousiaste gids vertelt alles over de rijke historie van deze club. Vrijdag is onze eerste wedstrijddag. Er zijn 3 poules van 4 teams in onze leeftijdscategorie. Om 9.00 uur spelen we onze eerste wedstrijd op het sportpark van Grün Weiss Holt. Het is Aalsmeer D1, een week eerder kampioen geworden in de eerste klasse. Een goede tegenstander maar wij winnen met 3-1 door doelpunten van Jelle Meulenveld, Floris Olde Heuvelt en Ivar Temmink. De tweede wedstrijd spelen we tegen het tweede team van RFS Nord Team uit Zwitserland. We zijn veel sterker maar komen met 0-1 achter. Toch winnen we met 2-1 door doelpunten van Jelle en Ivar. Onze laatste wedstrijd is tegen Grün Weiss Holt. Dit team verloor zijn eerste twee wedstrijden en ook wij verslaan hen. Door doelpunten van Stan Ribbers, Lars Roekevisch, Jelle en Floris wordt het 4-0. Het frisse aanvallende voetbal maakt indruk in Mönchengladbach en we kunnen ons opmaken voor de finalepoule op zaterdag. Helaas geen internationaal tintje in deze poule: we treffen 2 Nederlandse teams. We spelen nu op het sportpark van Fortuna Mönchengladbach. De eerste wedstrijd staat gepland op 15.45 uur maar begint om 17.15 uur. We spelen op een hoog gelegen kunstgrasveld. Daar spelen we tegen Beekbergen D1, kampioen geworden in de derde klasse. Al snel blijkt dit een fysiek team dat hard spel niet schuwt. We komen op voorsprong door Ivar maar binnen de minuut is het alweer 1-1. Toch winnen we de wedstrijd door een doelpunt van Lars. De laatste wedstrijd spelen we tegen PVCV D1 uit Vleuten. Deze vereniging heeft maar liefst 11 D-teams waarvan D1 is geëindigd op de 4de plaats in de hoofdklasse. Weer een fysiek sterk team maar we komen er voetballend ook niet aan te pas. We verliezen met 3-0 en spelen daardoor om de derde plaats. Om 20.00 uur beginnen we aan deze wedstrijd tegen het eerste team van Fortuna Mönchengladbach. Onze spelers willen het toernooi afsluiten met een mooie derde plaats maar de warmte en vermoeidheid slaat toe en we verliezen de wedstrijd met 3-0. Een vierde plaats bij een deelnemersveld van 12 teams is een goede prestatie. De verrassend grote groep supporters uit Ruurlo wordt bedankt door de spelers en begeleiding. Bij de prijsuitreiking wacht naast een medaille nog een verrassing. Wij zijn winnaar geworden van de Fair Play Cup. Geen prijs waar je voor gaat als je aan een toernooi deelneemt maar na afloop toch een prijs waar spelers, begeleiding en supporters trots op mogen zijn. Zondag gaan we weer terug echter niet naar het vanwege de Giro afgesloten Ruurlo maar het busje en 4 auto’s rijden door naar Doetinchem. Onze spelers hebben deelgenomen in de rust van de eerste thuiswedstrijd van De Graafschap aan het spel Guus Gatenkaas. Nadat daarna nog 45 teams onze score niet hebben overtroffen zijn wij uitgenodigd om samen met VVG’25 uit Gaanderen, en HC’03 uit Hummelo/Keppel de finale van dit spel te spelen in de rust van de belangrijke wedstrijd De Graafschap – Ajax. Voor de wedstrijd mogen alle spelers op het veld met vlaggen zwaaien en Ivar mag aan de hand van een grensrechter het veld oplopen. In de rust onze finale. 15 keer mag er geschoten worden op een doek met gaten. Een bal door een gat levert punten op. De Ruurlose spelers leggen de lat hoog en mikken op het moeilijkste gat. De score valt lager uit dan bij de andere teams zodat we uit handen van De Graafschap-speler Robin Pröpper de beker voor de derde prijs mogen ontvangen. Onze tweede beker in dit weekend! Alle spelers, begeleiders, ouders en sponsors bedankt voor dit supermooie weekend.