Ruurlo D1 gaat internationaal en naar de finale om de Jan Vreman Bokaal

Ruurlo D1 voetbalt dit seizoen in de eerste klasse. Tot enkele weken geleden deed het team nog mee om het kampioenschap. Na de verloren topper in Ruurlo tegen Deventer D1 (met 120 toeschouwers!) zijn de kansen op een kampioenschap verkeken. Een zeer goede derde plaats is vrijwel zeker maar ook een tweede plek op de ranglijst is nog mogelijk.

Dit leuke team gaat zijn kunsten ook in het buitenland vertonen. Op donderdag 5 mei vertrekt het naar Mönchengladbach. ’s Avonds zullen ze een rondleiding krijgen in het stadion van Champions League deelnemer Borussia Mönchengladbach. Op vrijdag en zaterdag neemt het team deel aan een international toernooi onder de vlag van Euro Sportring. Het toernooi, de
‘Mönchengladbach Pokal’ wordt gespeeld op de velden van Fortuna Mönchengladbach en Grün Weiss Holt, de thuisclub van Jupp Heynckes, de succestrainer die Bayern München in 2013 naar de Tripple leidde.

Het toernooi heeft ook een eigen website: moenchengladbachpokal.de.

De uitslagen van onze wedstrijden zullen te zien zijn op twitter: @VV_Ruurlo_D1.

Tijdens het toernooi verblijft het team in twee huisjes op het sport – und Erlebnisdorf Hinsbeck  in Nettetal. Op zondag vertrekken de spelers en begeleiders en chauffeurs weer naar Nederland. En wel naar Doetinchem. Het team was in de rust van de eerste thuiswedstrijd van De Graafschap deelnemer aan het

“gaten schieten” om de Jan Vreman Bokaal. Aan het eind van het seizoen blijkt de toen behaalde score genoeg om deel te nemen aan de finale. Deze zal gehouden worden in de rust van de wedstrijd De Graafschap – Ajax. Voor het begin van de wedstrijd zullen de Ruurlose spelers de vlaggenparade verzorgen.