Ruurlo 6 zet ook Sp. Rekken 3 opzij

We verzamelden vandaag om kwart over 9 om richting Rekken te gaan. We mochten daar tegen Sp. Rekken 3 voetballen. We hadden 6 wissels. ’s Ochtends had Milan zich nog afgemeld vanwege ziekte. Er ontbraken drie sterkhouders omdat ze graag het geploeter van hun club in de Arena wilden aanschouwen.

Rekken doet het goed het in de competitie en hadden nog thuis nog niets verloren. Dus we konden beste tegenstand verwachten. We zouden om half elf aftrappen maar er was geen scheidsrechter. Gelukkig was een van de spelers van Rekken bereid om de fluit te hanteren. De wedstrijd speelt zich in de eerste tien minuten vooral af op het middenveld. We krijgen na mooi samenspel een beste kans, Jeremy liep zich goed vrij en waagt een poging van een meter of tien maar helaas schiet hij de bal hoog in de ballenvanger. Tegenvaller vandaag is wel dat een van onze vaste supporters er niet is. Na een scrimmage krijgt Rekken een grote kans maar gelukkig brengen Niek en Rob brengen redding. Jeroen is niet te temmen en stoomt keer op keer naar voren. Hij heeft waarschijnlijk een goede trainingsnacht in Geesteren gehad. Na een mooie voorzet van Ties schiet Tim de bal van vlakbij hoog over. Nils speelt als laatste man en grijpt goed in wanneer Rekken dreigt uit te breken. Tim is er door een gaat onderuit maar het is geen overtreding volgens de scheids. Er wordt leuk gevoetbald door ons. Ties haalt hard uit maar de bal gaat naast de goal. Een mooie pegel van Luuk vd W wordt goed gepakt door de keeper. Een van de aanvallers van Rekken verschijnt vrij voor de keeper maar hij schiet de bal hoog over. Daarna schiet Rekken ook nog op de lat. We staan aardig onder druk maar gelukkig scoren we via een uitval. Tim profiteert van een misverstand tussen de verdedigers en de keeper en schiet de bal van een meter of twintig in de lege goal, 0-1 in de 35e minuut. Niek voorkomt een gelijkmaker door een goede redding. Rekken vlak voor rust de bal nog een keer op de lat. Een nuttig overstapje van Jeroen zorgt ervoor dat de bal over de achterlijn gaat. Daarna gaan we aan de thee.

Na rust hebben we een nieuwe scheidsrechter. Hij vervangt de speler die floot. Die deed overigens uitstekend. Lucas is er o.a. uit heeft de laatste weken last van zijn lies maar daar was gezien zijn geleverde prestatie niets van te zien. Bij gebrek aan aanvallers maakt Max B zijn debuut. Doordat er veel spitsen afwezig waren kwamen we deze rappe teamloze aanvaller op het spoor en indien we er te weinig hebben zal hij vaker meedoen bij ons. Bram is ook in het veld gekomen en verrast met een fraai hakje de spelers van Rekken en daardoor speelt hij een van onze middenvelders vrij. Mats is extra fanatiek doordat zijn vader erbij is en produceert een beste sliding.
Sem mist onze vaste supporter maar dolt zijn tegenstander wel. We krijgen een vrije trap aan de zijkant, Luuk van de W. zet die goed voor maar na een scrimmage verdwijnt de bal helaas niet in de goal. Rekken heeft na de rust minder in de melk te brokkelen maar uit een counter dreigen ze toch nog gevaarlijk te worden maar gelukkig is de onverzettelijke Luuk KB weer op zijn hoede en grijpt goed in. Debutant Max laat zien dat hij een goede schaar in huis heeft en passeert zijn directe tegenstander daarna stuit hij helaas op de keeper. Gelegenheid spits Ties die veel aanslagen te verwerken kreeg scoort bijna maar de keeper redt weer.

Na een goede voorzet van Max schiet Tim de bal op de goal dit schot is dit keer de keeper wel te machtig en heeft de bal niet vast, Sem geeft het laatste tikje en zo komen we op 0-2 in de 83e minuut. Mats en Rutger verlaten aangeslagen het veld maar lijken wel fit voor de kraker tegen Sp. Haarlo. Luuk vd W die na een minuut of 70 is vervangen door Jelle coacht langs de kant zijn teamgenoten goed. Een geboren trainer. Vlak voor tijd krijgt Rekken nog een kansje Niek grabbelt maar heeft de bal wel. Niet veel later is het afgelopen. Ook deze scheidsrechter floot een prima helft. Onze afwezige vaste supporter spraken we gelukkig later nog wel in de kantine. Bovendien was hij van de week wel op de training kijken. En als we zo blijven presteren mogen we een keer in de jacuzzi bij zijn huis op Aruba.