Ruurlo 6 zet de taaie buurman opzij!

We mochten al om half 10 thuis aftrappen in de derby tegen Reünie 4. En dat was duidelijk een probleem voor een paar mannen. Ties en Siep waren om kwart voor 9 nog niet aanwezig. Bert had zich weer goed verdiept in de tegenstander en wist te vertellen dat Reünie weinig verliest maar veel gelijk speelt. We waren dus gewaarschuwd. De wedstrijd stond onder leiding van een scheidsrechter uit Borculo, hij floot een sterke wedstrijd. We begonnen niet scherp en stonden na vijf minuten ook al met 1-0 achter doordat de verdediging er faliekant uitgelopen werd en de rappe aanvaller Robbe fraai verschalkte met een lob. Wij krijgen daarna een megakans maar de jarige Jelle was al met de gedachten bij de cadeaus die hij later die dag van Opa zou krijgen en wist niet of hij de bal langs de keeper moest schieten of dat hij hem passeren moest. De keeper plukte de bal van zijn voet en zo ging de kans verloren.

Jelle kopte even later uit een moeilijke hoek de bal op de paal. Reünie kreeg ook een beste kans maar gelukkig ging de bal hoog over. Uit de tegenaanval kregen wij een corner en die werd slim genomen door Lucas en de bal kwam via via bij Jelle terecht en die twijfelde geen moment en schoot de bal hard achter de kansloze keeper in de goal, 1-1 na 25 minuten voetballen. Er werd matig gevoetbald maar gelukkig was het op de bank wel gezellig. Ties kwam zich na een minuut of 25 melden en dacht dat we er om half 10 moesten zijn. Vlak voor rust ontwaakte Siep ook nog en vroeg via de app of hij zich nog moest melden en uiteraard moest hij komen. En dat scheelde hem ook 15 euro. Betaald voetbal dus. Na een mooie actie van Jelle komt de bal bij Sem terecht. Die schiet van een meter of tien de bal bij de keeper door de benen, 2-1. Met voor rust nog een minuut op de klok was dit wel lekker. Luuk KB zat er zoals gewoonlijk weer kort op en dat was ook wel nodig bij de snelle spits.

In de rust werd besloten dat o.a. Julian en Ties erin kwamen. Reünie laat het er niet bij zitten en trekt gelijk ten aanval, gelukkig schieten ze net naast. De sterk spelende aanvoerder van de gasten wil Ties stuiten maar stuit zich zelf. Hij heeft een beste blessure aan zijn knie. Hij drukte zelf zijn knieschijf weer op zijn plek maar kon niet verder. Ties is ook iets gehavend maar kan wel verder. Siep is inmiddels ook gearriveerd en kan later nog invallen. Ties schiet de bal over na een fraaie actie van de onverstoorbare Tim. Lucas verlaat licht aangeslagen het veld en Siep vervangt hem. Jeroen gaf aan niet zolang mee te willen doen en komt het veld in. Reünie krijgt weer een kans maar gelukkig zijn ze niet scherp in de afronding. Na een mooie pass van Siep geeft Nils de bal strak voor maar helaas kan Ties de bal niet raken. Na een mislukt schot of pass van Jelle M. komt de bal voor de voeten van Ties en die schuift de bal beheerst in de rechterhoek, 3-1 in de 83e minuut. Nu lijkt het wel beslist. Jelle G. die na lang blessureleed zijn rentree maakte moet scoren maar helaas wordt zijn schot geblokt. Niet veel later is het afgelopen en winnen we deze lastige pot. Volgende week wacht ons weer een zware tegenstander. We spelen dan om half elf op ‘t Asterloo in Rekken tegen het derde team van Sp. Rekken. Dat zal vooral de Twente supporters van ons aanspreken want daar staat het oude scorebord uit het Diekman.