Ruurlo 6 bereikt de laatste acht van de beker!

Op deze zondag stond de bekerwedstrijd tegen ABS Bathmen 7 op het programma. We zaten al bij de laatste 16 en als we deze pot zouden winnen zitten we bij de beste acht van in totaal 130 teams. Voor Math was het een wedstrijd zoals alle andere wedstrijden, hij was dus weer te laat. We merkten gelijk al dat we met een fanatieke tegenstander hadden te maken. Ze werden in de warming up al opgezweept door de muziek. Ze begonnen ook goed aan de wedstrijd maar na een aarzelend begin van ons werd Sem Henderson (of Sammie zoals onze vaste supporter hem liefkozend noemt) vrij voor de keeper gezet door Julian. Sem benutte deze kans beheerst en zo stonden we na 5 minuten met 1-0 voor. ABS laat het er niet bij zitten en trekt direct ten aanval. Ze worden gestuit door een van onze verdedigers en dit levert een vrije trap op. Op ongeveer 18 meter proberen ze Ties te verschalken maar die redt bekwaam. Sem steekt in uitstekende vorm en draait aan de zijlijn met een zieke aktie zijn tegenstander dol. Uit een corner komt ABS op gelijke hoogte doordat we de vrijstaande man niet dekken, 1-1 na 17 minuten. Luuk KB heeft vandaag meer last van zijn bril dan van zijn tegenstander. Na een mooie aanval via Luuk, Tjerk en Sem komt de bal bij Tim terecht die kan de kans helaas niet verzilveren. Joost heeft last van de rug door al het geklus en wordt vervangen door El Butre. Na weer een mooie aanval stuit Tim op de keeper. De tegenstander van Lucas is vooral druk met Lucas en zonder dat er een bal in de buurt is vloert hij Lucas. De scheidsrechter wijst resoluut naar de stip. Lucas benut zelf dit buitenkansje, 2-1. (31e minuut). Ties redt ons weer met een fraaie zweefduik. Vlak voor rust moet hij wel de bal uit het net halen want van dichtbij is hij kansloos, 2-2 is de ruststand.

Ties en Julian gaan naar de Arena en zien daar later Ajax verdienstelijk een puntje pakken tegen NEC. Robbe gaat in de goal en Jeroen Droste komt er o.a. in. Na lang blessureleed mag hij minuten maken bij ons. Math die razendsnel is wordt gevloerd in het strafschopgebied en we krijgen weer een penalty. Hij neemt deze zelf en schiet hard raak, 3-2 na 54 minuten. ABS dringt aan en we wankelen maar gelukkig steekt onze andere keeper ook in goede vorm en hij pareert een paar inzetten. Ook op een vrije trap brengt hij redding. Wij krijgen uit de counter ook nog een goede kans maar Math schiet de bal op de keeper. ABS lijkt in de tweede helft uitgeraast en wij houden stand. Milan die ook weer van de partij is beslist het duel door de bal met een schuiver in de hoek te mikken, 4-2 in de 85e minuut. Math wordt gestuit ten koste van een overtreding en verlaat helaas geblesseerd het veld. We krijgen nog een paar kansen via Sem maar helaas weet hij het net niet te vinden. Na een beste blessuretijd fluit de scheids af en wij hebben met vlagen goed voetbal de laatste acht bereikt! Het bekersprookje duurt nog even voort!