Ruurlo 6 wint wederom maar het houdt niet over

Uit naar Fc Trias 6. Het was slecht weer de afgelopen dagen maar het ging toch door op gewoon gras. Trias had nog niet al te veel punten maar had als tegenstanders de teams uit het linkerrijtje gehad. Onze technisch directeur was vandaag afwezig. Hij was spelers aan het scouten in Valencia. Het begin is voor ons. Jelle krijgt in het begin een klein kansje. Sem deelt een panna uit. Julian probeert het van ver maar zijn inzet verontrust de keeper niet. Na een mooie aktie van Tim en dito pass op Jelle schiet Jelle de bal hard op de goal, de keeper redt. Jelle geeft een mooie pass met de buitenkant op Tim die komt een op een met de keeper maar hij kan deze kans niet verzilveren. Robbe redt even later wanneer Trias gevaarlijk wordt. De spits kopt mis. Deze kans was haast niet te missen maar hij deed het gelukkig toch. In de 22e minuut straft Jelle een foutje bij de Winterswijkers af en schuift de bal in de goal, 0-1. De nr. 10 van Trias schiet de bal uit de draai over. Een foute terugspeelbal van ons loopt gelukkig goed af. Na een prachtige pass van Jonathan rondt Jelle zwak af. Fc Trias krijgt weer een beste kans maar het geluk is vandaag aan onze zijde. Jelle wordt aan de zijkant hard onderuit gehaald. Tim werkt keihard en is nog een ruwe diamant en weet nog net niet te scoren. Maar als hij zo doorgaat komen de doelpunten dit seizoen van zelf. Vlak voor rust lijkt Jelle de score uit te bouwen maar de keeper redt ternauwernood.

Na de rust schiet Sem na een fraaie rush de bal op de paal. Daarna redt Robbe weer goed. Even later ranselt hij met een katachtige redding de bal uit de goal. We staan met de rug tegen de muur maar gelukkig is Robbe op dreef en houdt hij alles tegen. Siep die goed invalt maakt een goede aktie maar stuit op de keeper. Mats heeft zich weer helemaal gegeven en wil wisselen, niet veel later gaat Lucas er ook moegestreden af. Even later scoort Trias. Maar wat je niet vaak ziet op ons niveau keurt de clubscheidsrechter van de thuisclub de goal af. Robbe zou onreglementair aangevallen zijn. Het is inmiddels al diep in blessuretijd en dan schiet Siep beheerst de bevrijdende treffer binnen, 0-2. Niet veel later is het afgelopen. Een gelukkige overwinning waarmee we goed wegkomen. Er was nog wel een tegenvaller voor een van de leiders want doordat zijn medepassagiers o.a. naar Ajax en naar de meubelboulevard moesten kon hij niet lunchen bij de Mc Donalds. Aanstaande zondag spelen we de topper tegen SC Meddo 3. Ooh ja en we organiseren ook nog een zaalvoetbaltoernooi voor het goede doel op 30 december. Meer info daarover is op ons Instagramaccount te vinden. En verder gaan we in de winterstop nog op trainingskamp.