Ruurlo 6 wint voor de tweede keer op rij! En er mag nog steeds gestemd worden!

Afgelopen zaterdag kregen we het heugelijke nieuws dat we nog in de race zijn voor de wedstrijd van ons leven op ESPN. Als we deze race winnen spelen we vrijdagavond 9 juni tegen FC de Rebellen. De wedstrijd is dan ook live te zien op ESPN. Van de 2760 deelnemers zitten wij bij de laatste 50, daar zijn we al best tevreden mee maar als je toch nog in de race bent wil je meer. Er kan nog steeds gestemd worden op ons via deze link. Later deze week komt er een actie online waarmee we nog meer stemmen hopen te winnen. Maar nu naar het voetbal. Nadat we een paar keer niet verloren hadden en zelfs gewonnen hebben van de koploper mochten we aantreden tegen Basteom 4. Ze stonden net een puntje boven ons en thuis hadden we 2-2 gespeeld tegen hun we waren dus aan elkaar gewaagd. Onder de rook van de Aviko fabrieken trapten we om half elf af in Steenderen. Voorin begonnen Sem en Rick, op het middenveld stonden Luuk vd W., Siep, Gijs B. en Lucas. De verdediging werd gevormd door Milan, Walter, Bram en Luuk KB. Robbe stond natuurlijk weer in het doel. We hadden een goed gevormde reservebank uit voorzorg hadden we Bastian meegenomen omdat in het begin van de week erop leek dat we niet zoveel mensen zouden hebben maar later die week melden zich toch spontaan weer spelers aan. De assistkoning zat in het zwembad op Zakynthos te genieten van een cocktail. Julian zag eindelijk een keer weer echt vuurwerk in de Arena hij was naar een optreden van Metallica. De gebroeders Beldman waren er ook niet i.v.m. een familieuitje. Onder grote publieke belangstelling voornamelijk vanuit Ruurlo beginnen we aan de wedstrijd. Basteom kreeg de eerste kans van de wedstrijd maar gelukkig bracht Robbe redding. Na 7 minuten werd er bij Basteom al noodgedwongen gewisseld. Luuk probeert het van een meter of 30 maar zijn schot ging een aardig over. Een prachtige pass van Luuk op Rick brengt hem bijna in staat om alleen voor de keeper te komen maar helaas krijgt het de bal niet goed mee. Luuk is even aangeslagen en wordt vervangen door Nils. Het spel kabbelt een beetje voort zonder grote kansen aan beide zijden. Na een half uur volgt er een doelpoging van de mannen uit Steenderen het schot verdwijnt over de goede kant van de lat. Robbe brengt later wel redding in twee instanties. Wij krijgen de beste kans van de wedstrijd na een mooie aanval komt Siep vanaf een meter of 20 vrij voor de keeper. Hij knalt de bal hard via de vingertoppen van de doelman op de paal. Niet veel later gaan we rusten met de brilstand. In de rust passen we vijf wissels toe. Bastian, Mats, Max, Thomas en Gijs H. komen in het veld. Siep, Bram, Lucas, Milan en Rick mogen uitrusten. Max komt duidelijk nog niet in aanmerking voor Omroep Max want hij raast naar het idee van de scheidsrechter iets te vel over het veld. Walter lijkt zwaar geblesseerd maar gelukkig is het een uitvoering van de stervende zwaan en kan hij weer gewoon verder. Bastian krijgt de bal net niet lekker mee na een prachtige pass van achteruit van Thomas. In de 60e minuut wordt het 1-0 voor Basteom 4. De aanvaller krijgt de bal gelukkig mee maar maakt het prachtig af en laat Robbe kansloos. Net zoals de laatste weken raken we niet in de war van een achterstand en blijven gewoon lekker voetballen. Walter waagt een poging van afstand maar de keeper vangt de bal met enige moeite. Na een prachtige aanval via Thomas, Sem komt de bal via Nils bij Bastian terecht die komt vrij voor de keeper en rondt het beheerst af, 1-1 na 65 minuten spelen. Niet veel later stuit Luuk KB op de keeper, die redt zijn inzet ten koste van een blessure en moet het veld verlaten. De aanvoerder trekt de handschoenen en het keepersshirt aan. Basteom gaat ook voor de winst en trekt ten aanval. Ze worden gestuit ten koste van een vrije trap. Die inzet gaat gelukkig net over. Mats solliciteert naar 10 minuten uitrusten want hij maakt opzichting hands, de scheids ziet het door de vingers. Max gaat hard door en daardoor raakt hij zelf geblesseerd aan zijn scheenbeen. Rick vervangt hem. Die wordt even later hard onderuit geschoffeld maar omdat Mats niks kreeg krijgt de verdediger van hun ook niks. Sem die de laatste weken in uitstekende vorm is krijgt een knietje en moet even later het veld verlaten. Een van de voorwaartsen van Basteom kapt zich goed vrij maar Robbe is ook in vorm en redt andermaal. Rick verschijnt alleen voor de keeper en wordt onderuit gekegeld, hij had een vrije doortocht richting het lege doel. De keeper krijgt geel en wij denken dat hij er dan 10 minuten af moet maar helaas heeft de scheidsrechter zijn eigen regels en geeft geel zonder consequenties qua het tuchtrecht blijkt achteraf. We krijgen wel een vrije trap op een mooie plek en Luuk van de Worp is net weer ingevallen en eist de bal op. Hij straft het mooi af door de bal in de kruising te krullen, 1-2 met nog vijf minuten op de klok. Helaas staat deze vrije trap niet op film. We halen het eind van de wedstrijd zonder kleerscheuren en we pakken de tweede winst op rij. Nu de eventuele wedstrijd tegen de Rebellen steeds dichterbij komt hebben we nog een betere opkomst. Want voor aanstaande zondag hebben we nu al 18 man die mee willen doen.