Ruurlo 6 boekt sensationele overwinning op de koploper!

We ontvingen vandaag koploper Keijenburgse Boys 5 op ’t Rikkelder. Naast de gebruikelijke geblesseerden waren de Twente supporters er niet bij. Verder was Walter een weekendje weg en Thomas was ziek. Max was er ook niet die stond ergens te dansen op een festival. We begonnen met de volgende elf: Robbe, Rob, Gijs, Bram, Luuk KB, Luuk vd W., Lucas, Siep, Mats, Rick en Sem. Jeroen dacht een basisplaats te hebben omdat hij eerder weg moest maar hij had een paar keer uitgeslapen en mocht naast Milan, Jelle en Julian op de bank beginnen. De verjaardag van Mats was goed gevierd maar gelukkig trapten we pas om half 12 af. Na veel geapp was er in de week voor de wedstrijd nog een scheidsrechter gevonden. Hulde voor de mannen van de wedstrijdzaken. Voor de wedstrijd werd de tactiek doorgesproken, we hadden niks te verliezen en we moesten scherp beginnen. Daar kwam weinig van terecht want na 2 minuten was het al 0-1 door een misverstand achterin. Het talrijk opgekomen publiek zag niet veel gebeuren daarna tot aan de 17e minuut toen Robbe via een goede redding een grotere afstand voorkwam. We kwamen beter in ons spel en Luuk van de Worp test de keeper van afstand een keer. Die pakte de bal met een beetje gegrabbel klem. Keijenburgse Boys krijgt ook weer een kans maar Robbe en Bram voorkomen samen dat ze scoren. Luuk vd W heeft last een liesblessure en wordt vervangen door Jelle. Wij worden ook gevaarlijk na een steekbal van Mats verschijnt Jelle alleen voor de keeper maar die brengt redding.

Na een botsing heeft een van de gasten last van zijn kaak en de leidster vraagt of er een BHV-er is. Wij hebben wel een BHV-er maar die is geen BHV. (insiders snappen hoe dit zit) Keijenburgse Boys krijgt nog een paar kansjes maar ze komen niet tot scoren tot aan een minuut voor rust. Bram denkt de bal klaar te leggen voor onze keeper maar de spits van hun denkt daar anders over en prikt raak, 0-2. In de rust zijn we eigenlijk best tevreden, we voetballen goed mee met de koploper maar door twee fouten is het 0-2. Jeroen maakt zijn langverwachte rentree en vervangt zijn broer Rob. Julian en Milan komen er ook in. Mats en Bram krijgen rust. De geblesseerde Luuk blijft in de kleedkamer en gaat douchen. De spits van hun had bij aflopen van het veld met de rust gezegd dat ze het af moesten maken en het wel 0-10 moest worden.

In het eerste kwartier na rust gebeurt er weinig en in de 60e minuut hoeft Robbe pas weer in actie te komen, hij redt bekwaam. Lucas moet er even af met een bloedlip en Bram komt erin. Gijs gaat naar het middenveld en Luuk KB bewaakt de gevaarlijkste man van de gasten. En dat doet hij uitstekend. Op de bank zeggen we er staat nog niet veel spectaculairs op papier voor het wedstrijdverslag, daar komt even later wel verandering in. De omzettingen hebben hun uitwerking want in de 72e minuut scoren we, van de zijkant draait Gijs B. de bal in een keer in de goal, 1-2. Zijn eerste goal van het seizoen. Jelle onze koning van de assist zet Sem vrij voor de keeper, Sem omspeelt de doelman en krult heerlijk raak, 2-2 na 75 minuten spelen. De mannen uit Keijenborg hadden in de eerste helft een keer geroepen dat wij het niet meer wisten maar nu waren de rollen omgedraaid. Wegens commentaar op de leiding mag de aanvoerder van hun even 10 minuten uit rusten. Dit had wel wat voeten in de aarde want de scheidsrechter kon zijn kaarten niet vinden en was een tijdje aan het zoeken. Uiteindelijk werd de gele kaart mondeling uitgedeeld. Na een vrije trap schiet Keijenborg na een redding van Robbe uit de rebound raak maar gelukkig staat de aanvaller buitenspel en wordt hij afgevlagd en gefloten. In de 87e minuut krijgen we een corner, Gijs weet nu wat scoren is en draait de corner in een keer in de goal, 3-2. De gasten proberen nog van alles maar ze zijn drukker met de scheidsrechter dan met de bal en komen niet tot scoren. We boeken een sensationele overwinning op de toekomstige kampioen. Dit wordt natuurlijk gevierd en we danken sponsor Hietbrink voor het rondje.