Ruurlo 6 pakt punt bij kampioenskandidaat

Op deze mooie zondag hoefden we pas om 13:00 uur te voetballen in Borculo. Tegenstander was deze dag Reünie 4. De mannen uit Borculo maken nog kans op het kampioenschap en staan op de tweede plek. Op zaterdagavond hadden we nog 16,5 spelers maar helaas moest een vedette afhaken door ziekte en de andere had andere verplichtingen de volgende ochtend. En de ‘halve’ was er de volgende ochtend toch niet. Maar met 14 spelers is het ook prima voetballen. Mats, Bram en de herstelde Lucas begonnen op de bank. Voorin stonden vandaag Nils en Jelle, de middenvelders waren Luuk vd W. Siep, Gijs en Sem. De verdedigers waren Milan, Rob, Walter en Luuk KB. Robbe keepte vandaag. Hij mocht het opnemen tegen zijn neef die al 39 keer gescoord had dit seizoen. Onze verdediging ging nog beter op die aanvaller letten.

Wij beginnen lekker aan de wedstrijd en Nils krijgt een bal uit een corner voor de voeten maar kan helaas niet uithalen. De spits van hun laat in de 12e minuut zien dat hij staatsgevaarlijk is maar gelukkig schiet hij de bal op de buitenkant van de paal. In dezelfde minuut krijgt Luuk vd W. een beste kans maar zijn inzet wordt van de lijn gehaald in de rebound schiet Gijs over. Niet veel later schiet Nils voorlangs. Reünie krijgt een vrije trap op een gevaarlijke plek maar de bal wordt door de muur geblokt. Siep breekt door en verschijnt voor de keeper. Zijn schot met links mist kracht om de keeper te verrassen. Siep wordt net buiten de 16 onderuit gekegeld en we krijgen een vrije trap. Luuk schiet de bal naast. In de 40e minuut laat de spits zijn kwaliteiten zien en schiet vanaf de zijkant de bal over Robbe, 1-0. In de 44e minuut stellen we orde op zaken. Assistkoning Jelle zet Sem vrij voor de keeper en die schiet uit een lastige hoek raak, 1-1. Met deze stand gaan we ranja drinken. De thee waren ze vergeten.

Milan, Nils en Sem beginnen de tweede helft op de bank en de al eerder genoemde reserves komen in het veld. Luuk die graag nog even door wilde voetballen en met twee paracetamol de pijn verbijt maakt een wereldgoal in de 47e minuut. Van een meter of 20 krult hij de bal in de kruising, 1-2. Niet veel later laat hij zich wisselen voor Sem. Robbe voorkomt door een van zijn vele reddingen vandaag de gelijkmaker. Mats die nog topfit is raast over het veld en werkt hard. Siep hoopt een penalty mee te krijgen maar de scheids ziet het anders. Na een goede pass van Mats komt Lucas een teenlengte te kort om een doelpunt te maken. Na 23 minuten in de tweede helft mag een speler van Reünie douchen omdat hij Jelle natrapt. De mannen uit Borculo gaan alles of niets spelen en wij weten ons even geen raad met het numerieke overwicht. Robbe voorkomt met een wereldredding de gelijkmaker. Helaas komt de gelijkmaker er wel. Uit een vrije trap kopt de spits zijn 41e treffer van het seizoen binnen, 2-2 na 75 minuten voetballen. Een minuut later wordt het zelfs 3-2 nadat een andere rappe aanvaller raak schiet. Wij gaan een op een spelen en ons lef betaald zich uit. Sem scoort beheerst de 3-3 op aangeven MVP Jelle. Reünie lijkt toch met de overwinning aan de haal te gaan maar wederom voorkomt Robbe een treffer. Walter probeert het nog van ver maar de keeper pakt de bal klemvast. Uiteindelijk blijft het 3-3. Een dik verdiend punt tegen de nummer twee. Als we later in Ruurlo aankomen zien we dat Ivar Temmink op net zo’n fraaie wijze voor Ruurlo 1 scoort zoals Luuk dat bij ons deed. Volgende week spelen we thuis tegen koploper Keijenburgse Boys 5. We zijn ondertussen druk bezig met de contractonderhandelingen en we kunnen inmiddels al bekend maken dat er al 11 spelers bijgetekend hebben. Met nog een paar verlengingen en gerichte aankopen kunnen we volgend seizoen ook weer aantreden met Ruurlo 6. En wellicht kunnen we dan onze doelstelling bijstellen en voor een plaats bij de eerste zes gaan.