Ruurlo 6 pakt de volle buit met Pasen. (en stem op ons voor de wedstrijd van je leven!)

2e Paasdag mochten we aantreden tegen Vorden 6. Hoewel de aftrap in Vorden om half elf was en we pas om half 10 aanwezig hoefden te zijn was dit voor een aantal spelers een brug te ver. De een belde nog op dat hij nog tegen zijn vriendin aan lag en de andere persoon had geen goede nacht gehad bleek achteraf, te kort en nog meer van die smoesjes. Gelukkig hadden we nog 14 fitte spelers over. We begonnen met Robbe in de goal. Achterin stonden Luuk KB, debutant Walter, Bram en Milan. Op het middenveld stonden Luuk vd W., Nils, Gijs en Mats. Voorin mochten de Rick en Jelle de doelpunten proberen te maken. Lucas was er wel bij maar helaas nog geblesseerd, Niek is er ook weer bij als supporter. Op de bank zaten Siep, Rob en Max. Jeroen V. hanteert de vlag. Bert en Bernd-Henk zorgen voor de steun vanaf de zijkant.

Een van de supporters van ons was er al eerder dan ons. Later kwamen er nog meer supporters bij en dat deed ons goed. Vorden 6 had ook een speciale supporter en die kondigde onze wedstrijd tegen Vorden 6 ook al aan op Social Media. En hij heeft ook mooie foto’s gemaakt en zelfs een filmpje maar daar zullen we het verder niet over hebben. Wij kunnen de promotie natuurlijk wel gebruiken want wij willen graag de wedstrijd van ons leven spelen. Er kan nog steeds op ons gestemd worden. Dat kan via deze link.

Vorden 6 begint scherper aan de wedstrijd en met een schot testen ze Robbe van afstand maar die redt uitstekend. Daarna koppen ze nog rakelings over. In de 10e minuut waagt Rick het ook van afstand (met links!) maar ook de keeper van Vorden redt. We krijgen een paar vrije trappen, een keer schiet vd Worp hoog over en de andere keer rakelings naast. Het spel kabbelt een beetje voort. Vlak voor rust krijgt Vorden nog een grote kans maar ze komen gelukkig niet tot scoren. In de rust besluiten we dat Luuk vd W., Mats en Milan gewisseld worden. Max, Rob en Siep komen erin. Het is Max goed aan te zien dat zijn uitstapje op Curaçao hem goed gedaan heeft. Hij is een ongekend fel en vecht voor elke meter. Max staat ook aan de basis van een goede aanval, via hem komt de bal bij de sterk spelende Jelle en die legt af op Rick die verschijnt vrij voor de keeper maar helaas redt de keeper zijn inzet. In de 50e minuut komen we wel op 0-1. Nils geeft een perfecte pass met de buitenkant voet op Rick, die omspeelt de de keeper en schuift de bal beheerst in de goal. Het is niet te geloven we zijn goed uit de rust gekomen. Een vrije trap die heel goed ingestudeerd leek mislukt faliekant. Vorden waagt een poging van afstand maar de bal verdwijnt over. Jelle komt ook aardig vrij maar zijn schot gaat voorlangs. In de 55e minuut leek een houdbaar schot toch onhoudbaar Vorden komt op 1-1. In de 69e minuut zetten we een perfecte aanval op, via Max, Rob en Rick komt de bal bij Jelle terecht die de bal koel achter de keeper schiet , 1-2. Drie minuten later is het alweer gelijk doordat Vorden een vrije trap net buiten de 16 achter onze keeper schiet, 2-2. Walter onze laatste man stoomt helemaal van achteren op en verschijnt aan de zijkant voor de keeper. Zijn inzet gaat ook net voorlangs. We lijken weer te scoren maar de grensrechter vlagt voor buitenspel.

Max gaat moegestreden naar de kant en Rick die er even uit was komt er weer in. Een gouden wissel zoals even later blijkt. Rick kapt de man uit en schiet de bal magistraal met links (!) in, de bal gaat hoog in de goal, 2-3 in de 88e minuut. Vorden maakt zich op voor een slotoffensief en we vrezen veel blessuretijd maar via een uitbraak verschijnt Gijs Bonsel alleen voor de keeper. De keeper brengt in eerste instantie redding maar in de rebound is Rick wel trefzeker, 2-4. De scheidsrechter vindt het daarna welletjes en fluit voor de laatste keer. Een heerlijke overwinning en daardoor stijgen we ook nog een twee plaatsen. Nog even over de wedstrijd van ons leven. Als wij de meeste stemmen hebben dan mogen we op 9 juni thuis op ‘t Rikkelder aantreden tegen Fc de Rebellen. Dat is een team met o.a. Andy van der Meijde, Jeroen Heubach, Wesley Sneijder, Royston Drenthe, Glen Helder en Theo Janssen o.a.. De coach is vaak Gert Jan Verbeek. Verder wordt deze wedstrijd ook nog live op ESPN uitgezonden. Dus stem op ons!