Ruurlo 6 wint thuis van Witkampers 5.

Na een geslaagd teamfeest mochten we om half 12 op het hoofdveld aantreden. We dachten vijf wissels te hebben maar de man of the match bleek na een zware avond door alle wekkers heen zijn te geslapen.

Onder leiding van de ingehuurde scheidsrechter uit Borculo begonnen we met goede moed aan de aftrap. Witkampers stond lager dan ons dus we rekenden wel op een overwinning. De mannen uit Laren begonnen sterker aan de wedstrijd en ze kregen dan ook de eerste kansen op een treffer.
Siep geeft een geweldige bal op Milan en die zet voor op Jelle die weet net niet zijn eerste treffer voor Ruurlo 6 te maken want uit een moeilijke hoek schiet hij de bal op de paal. Daarna komen we beter in ons spel en hebben dan ook het overwicht. Siep geeft onder toeziend oog van zijn koukleumende ouders weer een goede bal op Milan. Die sprint op de keeper af maar de verdediger geeft hem een duwtje waardoor hij uit balans raakt en niet tot een fatsoenlijke doelpoging kan komen. We hebben steeds meer balbezit en een treffer kan niet uit blijven. Jelle zet Rick vrij voor de keeper en die rondt beheerst af, 1-0 na 22 minuten spelen. Een van de spelers van Witkampers komt in een onschuldig duel ongelukkig terecht en hij wordt van het veld gedragen. Later zal blijken dat hij vanwege een zware enkelblessure een maand of acht niet in actie kan komen. Wij wensen hem een voorspoedig herstel toe. Daarna gaat het spel op en neer met kansjes aan beide kanten. In de 45e minuut willen onze verdedigers het voetballend oplossen en dit gaat mis. Een van de voorwaartsen van de Witkampers maakt hier dankbaar gebruik en schiet de bal hard en hoog binnen, 1-1.

Na de nodige wissels in de rust beginnen we aan de tweede helft de trainerd dacht dat we 5 wissels hadden maar hij er geen rekening mee gehouden dat er nog een in bed lag.. We komen goed uit de startblokken en na een corner van Rick neemt Julian de bal in een keer op de pantoffel en de bal scheert langs alle verdedigers en de keeper in het doel, 2-1. Een lekkere opsteker zo direct na rust. Lucas gaat 3 minuten na invalbeurt alweer naar de kant vanwege een bloedneus. Gelukkig kan hij later wel weer invallen. Milan verschijnt weer alleen voor de keeper maar hij wordt gestuit door de verdediger en de meesten denken aan een penalty, maar helaas. Max die samen met Julian de gastheer nog een goede dienst bewees door alles op te ruimen en schoon te maken na het teamfeest schiet de bal net over de goal. Witkampers komt bijna op 2-2 maar gelukkig gaat de inzet net voorlangs. Na een mooie aanval tussen Rick, Jelle en Lucas schiet de laatste de bal beheerst en zacht over de lijn in de goal, 3-1 na 77 minuten. Max die zoals altijd actief is krijgt nog een kansje. Sem lost ook een schot maar de keeper kan net redden. Siep zet de bal goed voor uit een vrije trap en Gijs H. kopt de bal goed in maar de keeper redt ternauwernood. Jelle verschijnt alleen voor de keeper nadat hij een verdediger het bos in stuurde maar deze inzet wordt ook tegen gehouden. 3-1 is de eindstand. Een mooie overwinning en voor de winterstop wacht er volgende week nog een wedstrijd. We mogen dan uit naar Pax 9 een van de kandidaten voor de titel. Maar eerst maar afwachten of het doorgaat aangezien het de komende dagen nog gaat vriezen. Na de winterstop beginnen we met een oefenwedstrijd op 22 januari tegen EGVV 2.