Ruurlo 6 wint op Super Sunday van Erix 3

Op Super Sunday speelden we thuis tegen Erix 3, ook een van de betere teams uit de competitie. Veel spelers waren weer beschikbaar voor deze wedstrijd. Doordat Joost niet topfit was hadden we een wissel minder maar hadden we toch nog 6 man op de bank. Het begin is rommelig.  Na een fraaie actie van Math komt Sem bijna vrij voor de keeper maar hij wordt helaas gestuit. Math steekt in goede vorm en na een pass van hem op Jelle zet Jelle de bal goed voor. Luuk lijkt te scoren maar schiet de bal in het zijnet.  Julian komt ook vandaag weer goed uit de verf op de flank en stoomt weer een paar keer goed op. Een vrije trap van Luuk vd W. vanaf de zijkant wordt van de lijn gekopt door een van de mannen uit Lievelde. Uit de daarop volgende corner komt de bal op het hoofd van Julian die kopt de bal hard in de handen van de keeper. We krijgen iets meer kansjes maar de keeper raakt niet in de war van schoten van Luuk en Jelle. Jelle G. moet er geblesseerd en Rutger vervangt hem, zal het vandaag dan gebeuren dat hij meer dan een helft voetbalt? Voor Mats noteren we de veeg van de week. Laatste man Jonathan breekt door maar speelt de bal iets te ver vooruit en de keeper kan er zodoende bij. Met een 0-0 stand gaan we aan de thee.

Na rust probeer Rutger het van 30 meter. De keeper heeft er moeite mee en we krijgen een corner. Deze levert eerst niets op maar via Sem uit de kluts komt de bal bij Jelle terecht en die schiet in twee keer raak. De bal verdwijnt tergend langzaam over de lijn, 1-0 na 57 minuten. Jeremy bikkelt erop los en lijkt topfit maar moet toch later het veld verlaten met een kleine blessure. Siep steekt Tim goed weg, die schiet de bal een best eindje over goal. Erix krijgt ook een kans maar Robbe staat er niet voor niets en is attent.

Na een goede pass van Lucas verschijnt Tim voor de keeper, hij schiet de bal op de keeper. Erix zet steeds meer druk en schiet van ver ook nog op de lat. Math schiet ook op de keeper. Lucas roeit als verdedigende middenvelder de bal goed weg. Op de counter komen we eruit, Siep geeft een perfecte bal op Tim en die schiet beheerst raak, 2-0 in de 90e minuut. Erix krijgt ook nog weer een beste kans. En ook nog een corner uit, die corner komen wij er snel uit en omdat Erix veel verdedigers voor de bal heeft komt Belligoal alleen voor de keeper. Die speelt hij uit en dan denkt hij de bal in het lege doel te schieten maar helaas stond de paal in de weg. In de kantine waar het vanwege Super Sunday al druk was hadden ze allemaal genoten van deze prachtige actie… We winnen dus met 2-0. Een gelukkige overwinning maar daar malen we na de wedstrijd niet om. Rutger heeft het de hele tweede helft ook volgehouden en kon moegestreden net als de rest aan het welverdieinde biertje beginnen. De derde helft was ook geslaagd. Sommigen gingen nog met een leuke prijs naar huis. Volgende week wacht Vios Beltrum 7. Dan spelen we ook weer thuis. En met de organisatie van het zaalvoetbaltoernooi gaat het ook voorspoedig. We zitten vol qua inschrijving. We zoeken alleen nog een paar extra scheidsrechters.