Ruurlo 6 verslaat directe concurrent KSV 4 met 3-1

Zondag 14 april weer een topper. Ook dit keer tegen de nummer twee van de competitie. KSV 4 kwam op bezoek. Onze vaste supporter checkte ’s ochtends om half acht al bij de trainer of iedereen fit was. Het antwoord was ze hebben dezelfde voorbereiding als anders. Of te wel paar biertjes drinken en laat in bed komen. En er waren ook nog een aantal goed warmgedraaid op een dancefeest. Een aantal spelers waren uiteraard weer te laat maar dat is ook gewoon. We beginnen zonder zenuwen aan deze kraker en het eerste wapenfeit kwam via Tim. Hij schoot hard op de goal en de keeper had de bal niet klem maar verder leverde het niks op. Jelle krijgt een beste kans op aangeven van Tim maar de keeper redt. Lucas is niet fit genoeg en verlaat na een kwartier het veld. Na 27 minuten komen we op voorsprong, Luuk van de Worp schiet van een meter of 21 via de binnenkant van de paal raak, 1-0. KSV is wakker geschud en begint daarna te voetballen. Ze zijn feller dan ons in die fase. Na een perfecte pass van Jelle heeft Tim vrij voor de keeper geen controle over de bal. KSV krijgt een beste kans maar gelukkig haalt Bram de bal vlak voor de goal weg. Daarna redt Robbe fraai op een schot van KSV. We krijgen een megakans op 2-0 maar Tim mist vrij voor de goal op aangeven van Jelle. Vlak voor rust krijgt KSV nog een vrije trap op een gevaarlijke plek maar Robbe is weer op zijn hoede en pakt de bal klemvast. Rob loopt weer goed vrij een geeft een voorzet op Sem die werkt de bal over de goal. Met een 1-0 voorsprong gaan we aan de thee.

Jeremy is zeer energiek ondanks dat zijn vaste supporter er niet is. Luuk vd W. gaat er vlak na rust geblesseerd af. De ziekenboeg is aardig gevuld bij ons. Bram herstelde zijn eerdere fout goed en voorkomt dat KSV door kan breken. Tim schiet de bal net voorlangs.  Na een mooie aanval mikt Jeremy de bal net een meter over de kruising. Ties test de keeper maar die raakt daarvan niet onder de indruk. De spits van KSV is zeer actief en zou eigenlijk eerder naar huis gaan om in te kuilen maar maakt het potje toch af. Jeroen moet er in maar is nog een broodje bal aan het eten. Na 57 minuten komen we op een meer comfortabele voorsprong. Tim krult beheerst raak op aangeven van onze MPV, 2-0. Tim scoort niet alleen goals maar ook boetes, hij gooit wederom verkeerd in. Eerste keeper Robbe steekt in goede vorm een week voordat hij naar Malta vertrekt voor een oefenstage bij Fc Valetta. Hij zit net genoeg aan de bal en daardoor voorkomt hij dat KSV een kans krijgt. KSV krijgt een penalty vanwege hands van Bram, Bram had de bal niet klem maar de bal gaat toch op de stip. De spits laat Robbe kansloos en zo wordt het 2-1 in de  63e minuut. Het spel gaat op en neer. Een schot van Jelle wordt geblokt. Daarna krijgt KSV een grote kans. De spits knalt de bal hard van dichtbij op de paal. Daar kwamen we goed weg. Uit de counter daarna rond Jelle perfect af, 3-1 in de 82e minuut. Een goal KSV van wordt afgekeurd vanwege buitenspel. En daardoor kunnen wij kampioen worden is de conclusie van een van de spelers van KSV. KSV kopt uit een corner de bal nog net over. Daarna is het afgelopen. We houden de drie punten in Ruurlo. Volgende week spelen we weer tegen de nummer twee van de competitie. Dan gaan we naar Lievelde en treden dan aan tegen Erix 3 op Del Akker. De mannen uit Lievelde zijn in blakende vorm en zullen ons dan ook het vuur aan de schenen leggen. Bij winst zijn we kampioen maar daar denken we nu nog niet aan, Parijs is nog ver. Een aantal spelers en ook de trainert zullen deze wedstrijd aan zich voorbij moeten laten gaan vanwege verplichtingen in het buitenland. (Londen 2, Barcelona 1, Malta 1, Lissabon 1). Ook een aantal spelers zijn geblesseerd. Maar gelukkig beschikken we over een selectie van 25 man dus houden we er nog genoeg over. Kom ons allen aan moedigen! Arriva zet extra treinen in zodat je niet met de auto naar Lievelde hoeft. MOTM: