Ruurlo 6 sluit het seizoen in stijl af door het toernooi bij Ratti te winnen!

Zondag 2 juni gingen we naar Ratti om daar mee te spelen op het befaamde toernooi. Doordat er een festival was op zaterdag misten we o.a. veel spelers op zondag. In de paar dagen voor het toernooi waren er nog een paar afmeldingen en op zaterdagochtend zouden we nog maar 13 spelers hebben maar doordat er toch paar spelers alsnog mee wilden doen hadden we zaterdagavond om 23.45 u. 16 spelers. Ook een van de hoofdsponsoren van het speciale tenue voor het toernooi in ‘Fulkenburg’ (zie Instagram) wilde graag meedoen.

Zo hadden we als gastspelers Stan, Tjerk, Niels, Tymen, Bastian en Thomas van Thomas Automotive. Een gemeleerd gezelschap met veel kwaliteiten. Met zo’n selectie kun je natuurlijk ook niet verliezen.
De eerste wedstrijd moesten we tegen een van de favorieten, Vorden 5. Net zoals ons een team met veel jonge spelers. Wij krijgen beste kansen maar de tegenstander ook. In de 20e minuut gaf keeper Robbe met een lange bal een assist op gastspeler Thomas en die wist wel raad met dit buitenkansje, hij schoot beheerst binnen, 1-0. Twee minuten later verdubbelde hij de score en zo wonnen we met 2-0. De tweede wedstrijd speelden we tegen de mannen van SRC’24 4. Die waren al aardig op leeftijd en we moesten deze dan ook wel kunnen winnen dachten we zo. Het ging echter moeizaam. We kwamen op voorsprong door wederom een doelpunt van Thomas. SRC’24 4 kwam op gelijke hoogte door een eigen doelpunt van Niels. Joost scoorde de winnende treffer op aangeven van Thomas. Daardoor wonnen we met 2-1. Tegen de ouderen van DEO 4 ging het eerst ook niet zo lekker maar we wonnen met 2-0 door twee doelpunten van de immer hardwerkende Tim.

In de halve finale tegen FC Zutphen bleef het lang gelijk totdat Bastian de bal op de paal kopte en weer was goaltjesdief Thomas erbij om de bal die terugkwam van paal in de goal te schieten, 1-0 in de 25e minuut. Daarna was het ook afgelopen. In de finale moesten we tegen de 019-1 van SRC’24. En deze wonnen we ook weer. Het werd 2-0. Thomas maakte zijn 5e treffer van de dag en Tjerk scoorde de 2-0. Trotste captain Rob mocht de beker voor de eerste plek ophalen. Zo sluiten we het seizoen in stijl af. Ons wacht nog een uitje in het weekend van 28 t/m 30 juni. Waar we een miniveldtoernooi (5 tegen 5) gaan spelen met twee teams bij de vv Iason.

Verder was er deze week nog een hoogtepunt want Jonathan en Julian reden ieders maar liefst drie keer voor het goede doel Alpe d’huzes de berg Alpe d’Huez op! Al met al haalden ze mede ook dankzij de inspanningen van Ruurlo 6 maar liefst 8625 euro op voor het goede doel. (Opgeven is geen optie en dat zal Ruurlo 6 ook niet doen)