45 plus 7 tegen 7 voetbal in de Achterhoek op zondagochtend

Namens v.v.Wolfersveen en v.v. Ruurlo willen wij verenigingen in de Achterhoek  uitnodigen voor een informatiebijeenkomst voor 45 plus (7×7) voetbal op de zondagochtend.

Wat is 7×7?

De vorm 7×7 voetbal is ideaal voor verenigingen die kampen met spelerstekorten binnen elftallen (veteranencompetitie) of met spelers die niet meer wekelijks willen of kunnen spelen. Ook voor spelers die weer willen beginnen met voetbal is dit een mooie mogelijkheid.

7 tegen 7 voetbal wordt gespeeld op een half speelveld met een keeper (juniorendoeltjes) en zes veldspelers. Onbeperkt wisselen is toegestaan, de buitenspelregel is afgeschaft en de sliding behoort niet meer tot het spel. In deze vorm staat het presteren niet centraal, maar wel het op een recreatieve manier een gezellig potje voetballen met en tegen leeftijdsgenoten.

Voetbalvereniging Wolfersveen is voornemens om komend seizoen in competitievorm deel te gaan nemen aan 45 plus 7 x 7 op de zondagochtend.

Bij voetbalvereniging Ruurlo is 45 plus 7 tegen 7 voetbal in 2010 ontstaan vanuit de behoefte van veel spelers die graag een balletje trappen, maar om verschillende redenen niet meer wilden spelen in de reguliere elftal speelvorm op het grote veld. Vanaf de start wordt er met veel plezier op de zondagmorgen, hoofdzakelijk in de regio Twente, gespeeld in KNVB-competitieverband.

Beide bovengenoemde clubs hebben de krachten gebundeld en zouden het erg leuk vinden om seizoen 2024-2025 op de zondagmorgen tegen verenigingen in de Achterhoek spelen. De voorkeur heeft het om in KNVB-competitieverband te spelen, doch ook andere informele vormen om tegen elkaar te spelen zijn een optie. Er is inmiddels contact geweest met de competitieleider van de KNVB en we hebben tot augustus tijd om clubs aan te leveren om in één competitie in te delen.

Wij inventariseren langs deze weg of hiervoor voldoende animo is, om vervolgens op een nader te bepalen datum een informatiebijeenkomst te organiseren in het clubgebouw van v.v. Ruurlo.

Lijkt het je leuk om 45 plus 7 tegen 7 voetbal te spelen, meld je dan aan voor de informatiebijeenkomst. Ook indien je geen interesse hebt, dan graag even reageren.

Vereniging:

Contactpersoon:

Emailadres:

Telefoon:

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Met vriendelijk sportgroet,

Chris Schenzel (v.v Wolfersveen) schenzel1964@live.nl         0612400692

Theo Engel (v.v.Ruurlo) engel.theoendianne@hotmail.com     0650126283

André Hoijtink (v.v.Ruurlo)   ahoij@concepts.nl                       0657912373