Jan Ligtenberg stopt als clubtrainer bij VV Ruurlo

Oud-Larenaar en Feijenoord-fan in hart en nieren Jan Ligtenberg gaat zijn lange trainersloopbaan bij VV Ruurlo beëindigen. Ruim 35 jaar geleden ooit begonnen als jeugdtrainer bij de Witkampers en later via vele omwegen selectietrainer geweest bij het eerste van Ruurlo, maar ook bij Heeten, Voorst, Markelo, Vorden, ABS en natuurlijk de Witkampers zelf. Daar heeft Jan ooit ook het damesteam getraind. En de dames van Klarenbeek heeft Jan onder zijn hoede gehad.

Op maandagavond 27 mei vond de Technische Commissie even een moment om tijdens één van zijn laatste trainingen Jan van het veld af te halen. Ook Jan’s partner Imelda was hierbij uitgenodigd. Gezellig in de stromende regen en met ruim 20 verzopen selectiespelers om Jan heen inclusief de TC-leden, stonden we onder het afdak van de kantine en heeft Jan een woord van dank ontvangen van onze nieuwe beoogd TC voorzitter Chiel Tragter.

Chiel blikte terug op lang, heel lang geleden, tijdens een zaalvoetbal toernooi waar we met Ruurlo 1 aan mee deden. Daar viel iemand enorm op die daar op de tribune zat. Een hard rocker, een rauwe kerel met lange haren. In welke band zou die spelen was tijdens de warming up de algemene vraag? Enkele minuten later werd al snel bekend dat deze man de nieuwe hoofdtrainer van Ruurlo 1 zou worden! Of de angstige blikken van de Ruurlo spelers de reden waren voor Jan is niet bekend, maar bij het begin van het seizoen was Jan netjes naar de kapper geweest en waren zijn lange haren verdwenen.

Waarschijnlijk heeft Jan van die rauwe periode zijn beroemde act – luchtgitaar spelen – overgehouden. Tot op de dag van vandaag speelt hij ieder nummer nog steeds moeiteloos mee zonder valse noot!

Daarnaast was Jan ook serieus en goed in zijn trainersvak. Bovenal is hij ook gewoon een goed mens. Wij nemen als VV Ruurlo daarom nog geen afscheid van Jan, want hij heeft zich door ondertekening van een nieuw contract verbonden aan de club in de nieuwe functie van Hoofd Jeugd Opleiding!

Namens de TC heeft Jan tenslotte een cadeau aangeboden gekregen. Imelda kreeg uiteraard, als partner die Jan altijd zijn gang liet gaan, een mooie bos bloemen overhandigd.