Ruurlo 6 pakt een gelukkige overwinning in de laatste minuut

We hadden weer een man of 16 tot onze beschikking tegen Grol 12. De vaste harde kern was weer aanwezig. Grol had nog geen punten maar kreeg weinig doelpunten tegen het zou dus niet makkelijk worden. Grol begint dan ook goed een een gevaarlijk schot van hun gaat net naast. Even later is er weer een schot van Grol. Daarna redt onze invalkeeper goed. Jonathan onze stofzuiger in de achterhoede grijpt ook goed in. Even later glijdt Jonathan weg en krijgt Grol de mogelijkheid om te schieten. Dat schot verdwijnt in de goal en na 23 minuten staan we op een 0-1 achterstand.

Rutger spekt de boetepot met een verkeerde ingooi. In de 29e minuut schiet Luuk vd Worp een vrije trap van de zijkant er in een keer in, 1-1. Daarna komen we bijna op voorsprong maar de inzet uit een corner gaat net naast. Grol krijgt ook een beste kans de bal gaat rakelings naast. Grol komt weer op voorsprong uit een scrimmage na een corner schieten ze raak, 1-2. We gaan met deze 1-2 stand de rust in.

Een paar wissels worden er toegepast en we beginnen met goede moed aan de tweede helft. Grol krijgt weer een kans maar onze keeper ranselt de bal uit de goal. Luuk vd W. wordt onderuit geschoffeld en gaat er even later af. Onze keeper verricht weer een beste redding. Max van de Plus lijkt de gelijkmaker op het scorebord te zetten maar zijn inzet gaat net over. Na een knappe actie van Jonathan die helemaal vanuit achteren opstoomt redt de keeper uit Groenlo. In de 82e minuut wordt het door een schitterende goal van Grol 1-3. De bal verdwijnt via de binnenkant van de paal in de goal. Gelukkig maakt Jelle gelijk de 2-3. We spelen inmiddels een op een. Grol laat het er niet bij zitten en schiet van afstand op de lat. In de 88e minuut schiet Joost al glijdend de 3-3 binnen.

Langs de kant willen de wissels dat we gelijke stand vasthouden maar de trainers houden vast aan de aanvallende tactiek. Dat is ons bijna fataal maar gelukkig behoedt onze doelman ons voor een achterstand met een op een situatie. In de tegenaanval speelt Jelle zich goed vrij en schiet vanuit de moeilijke verre hoek de 4-3 binnen. Een ware Houdini act. Wie was Houdini? Dat zoeken jullie zelf maar even op. Daarna is het ook gelijk afgelopen. Een hele gelukkige overwinning die niet terecht was maar daar malen we niet om. Doordat de wedstrijden van de nummer 1 en 2 in de competitie afgelast werden komen we zelfs bovenaan te staan. We hebben niet de minste verliespunten maar we staan wel mooi (even) bovenaan. Wie had dat vorig jaar gedacht rond deze tijd, toen bungelden we nog onderaan. Later deze week werd bekend dat we in de beker uit mogen naar Lochuizen 2. Op zondag 17 december zal deze kraker gespeeld worden. Kaarten voor de busreis voor supporters zullen binnenkort te koop zijn. Ze mogen dan bij de sterren van het 6e in de bus zitten.
Op de foto twee van de drie trouwe begeleiders van Ruurlo 6. Deze drie mannen zorgen samen met veel andere vrijwilligers er wekelijks weer voor dat de heren lekker kunnen voetballen, trainen en een drankje drinken bij de vv Ruurlo.