Ruurlo 6 pakt de draad weer op na twee nederlagen.

De voorbereiding ’s ochtends verliep een beetje stroef. Doordat er een aantal mensen er niet zijn doordat ze o.a. zich een uur van tevoren afmelden of verslapen maar uiteindelijk gaan we iets later dan gepland met 16 man richting Meddo. We voetballen vandaag tegen de nummer 2 van de competitie, SC Meddo 3. Er is weer veel spektakel, we lopen gezamenlijk het veld op, er is een mascotte en er wordt vuurwerk afgestoken. Dit is vanwege de fandag van SC Meddo 3.

Meddo begint fanatiek aan de wedstrijd en zet ons gelijk onder druk. Dat levert een aantal kleine kansjes op voor hun. Meddo is duidelijk iets sterker in de beginfase. Julian is ijzersterk terug na zijn operatie en grijpt als vanouds weer goed in. Jeremy gaat er in de 16e minuut al geblesseerd af. Na een best schot verricht Robbe een uitstekende redding. Meddo schiet daarna de bal net over de goal. Julian gaat door de enkel en ligt er enkele weken uit met een zware blessure. Na een slippertje van de keeper krijgen we een aardige kans maar we profiteren niet. We krijgen wel een corner maar die levert niks op. De behendige spits van Meddo draait zich goed vrij en test Robbe die kan de bal niet klem pakken en daarvan profiteert een van de anderen van Meddo van, 1-0 na 30 minuten. Drie minuten later krijgen we nog een domper te verwerken, Math gaat er zwaar geblesseerd van af. Later zou blijken dat hij zijn achillespees zo goed als afgescheurd heeft en hij het been in het (gele) gips heeft. Ties valt in het strafschopgebied maar de scheids ziet er een schwalbe in. Meddo maakt een fout achterin, Jelle pikt op en geeft de bal af op Tim en die straft het genadeloos af. 1-1. We hebben dan 36 minuten gespeeld. Luuk KB stoomt op schiet op de lat van de ballenvanger. Met een 1-1 stand gaan we aan de thee. Ties is te laat na rust i.v.m. een sanitaire stop daardoor spelen we even met tien man.

Na een minuut of 10 na rust krijgt Meddo na een beste kans na een misverstand achterin. Robbe redt ten koste van een corner. Uit de corner wordt er op de lat gekopt door Meddo. Wij krijgen ook een corner de inzet van Siep uit die corner gaat via zijn schouder net over. Na een mooie pass van Ties puntert Tim raak 1-2.  De bal verdwijnt mooi laag links in de hoek. We nemen dus de leiding in de 69e minuut. Na een vrije trap van Meddo wordt de bal net over de goal gekopt. Na een super aanval breiden we de voorsprong in de 77e minuut uit. Na een bal van achteruit van Jonathan en een overstapje van Jelle zet MOTM Tim de bal perfect voor en Sem rondt het nog perfecter af, 1-3. Luuk pakt eerst de bril dan de bal. Meddo probeert van alles en schiet op goal, Robbe grabbelt maar heeft de bal wel. Ties dolt zijn tegenstander en laat zien dat hij niet alleen goed kan keepen.

TD Bert heeft een akkefietje met de scheidsrechter maar dat loopt met een sisser af. Heerlijk wordt de bal dood gemaakt door Luuk. En Jonathan laat dat duidelijk blijken dat hij daarvan geniet. Een vrije trap van ver wordt eenvoudig door Robbe opgepakt. Siep is weer lekker fel van begin tot eind. De scheidsrechter geniet van het weer en laat dan ook vrolijk een minuut of 7 langer door voetballen. Hij is waarschijnlijk in de war omdat de klok van het scorebord telkens werd stilgezet. Maar het mocht niet baten. We winnen na een uitstekende tweede helft dik verdiend van Meddo. We genieten in de kantine in Meddo nog van een heerlijke gehaktbal. Goed en groot, net zoals we het graag hebben willen.