Bekersprookje is over voor Ruurlo 6.

Op Tweede Paasdag (1 april) speelden we in de kwartfinale voor de beker tegen VDZ 5 uit Arnhem. De gastheren uit Arnhem waren er de hele week al mee bezig maar onze ervaringen in een ander bekerspektakel vorig seizoen waren niet zo goed. Toen gingen we na een mooie spectaculaire voorbereiding er met 7-0 af. Daarom deden we de voorbereiding zoals anders. De meesten gingen 1e Paasdag ‘s avonds naar Kerkemeijer of naar Bentelo om zo hun vloeistoffentekort aan te vullen. Weer anderen gingen naar een Technofestival en ze liepen daar te veel rondjes en waren daardoor te geblesseerd om aan de aftrap te verschijnen. Ieder zijn prioriteiten. Duidelijk was wel dat voetbal niet altijd op een staat. Het blijft natuurlijk ook een hobby. In Arnhem was de koude oorlogsvoering al begonnen. We kwamen het parkeerterrein niet op. Na lang aandringen ging de poort toch open. Onze vaste supporter was er al. Hij had alleen zijn Paashaaspak vergeten. Er was vuurwerk, er liepen pupillen mee het veld op en de opstelling werd omgeroepen. De tribune zat ook vol met publiek uit Arnhem en Ruurlo. Menig standaardelftal in de 5e klasse zou jaloers zijn op deze entourage. Of we nu onder de indruk waren door dit of dat het kwam doordat we een avond van tevoren te lang doorgehaald hadden we weten het niet maar binnen 18 minuten stonden we al met 3-0 achter. We hadden al een flashback naar de bekerwedstrijd tegen Holten 8 vorig jaar. De eerste treffer was de mooiste van hun. Met een volley liet de spits onze bekerkeeper Ties kansloos. Tweede keeper Robbe had ook een zware avond gehad en kwam pas aanlopen toen we met 3-0 achter stonden. Hij was opgepikt door Bert die was verlaat vanwege de geboorte van twee Paaskalveren. Na 24 minuten deden we wat terug. Stan (El Butre) schoot een vrije trap fraai binnen, 3-1. In de 37e minuut werd Jelle gevloerd en we kregen een penalty. Stan mocht aanleggen voor zijn tweede treffer van de dag. Helaas schoot hij de bal in de hoek waarin ook de keeper viel. Geen treffer dus. Deze staat wel op film, de vrije trap helaas niet. We lieten het er niet bij zitten. VDZ schoot op de lat maar Siep ook. Siep zette na een mooie actie Tim vrij voor de goal. Die scoorde in de 42e minuut uit een moeilijke hoek de 3-2. Daarna gingen we aan de thee die er niet was. Na enig aandringen kregen we toch nog iets te drinken. Een beker ranja voor elke ster van Ruurlo 6. De catering was niet best geregeld bij VDZ. Daarover later meer. In de rust werd nog benadrukt dat we nog steeds volop in de wedstrijd zaten en we nog kans zat hadden ondanks het miserabele begin. We dringen na rust wel aan zonder dat we grote kansen krijgen. Siep kopt een bal over de goal. De scheidsrechter die heel professioneel over kwam had de regels nog niet helemaal goed doorgelezen want na twee aanslagen van achter werd er alleen vrije trappen gegeven i.p.v. daar nog geel bij te geven. Voor een lulligheid mocht een van de spelers van hun wel 10 minuten het veld af. We speelden alles of niks en uit de counter kreeg VDZ dan ook een aantal goede kansen maar Ties was super in vorm en ranselde menige bal uit de goal. Hij stuitte ook een keer de spits. De spits gaf toe dat het geen overtreding was maar de scheids zag het anders. De vrije trap leverde gelukkig niks op. Jelle schoot de bal bijna in de goal maar de bal ging net voorlangs. In de blessuretijd ging keeper Ties mee naar voren en de bal kwam voor zijn voeten. Hij haalde uit met een prachtige volley en een van de verdedigers van hun voorkwam met een uiterste krachtinspanning dat het een doelpunt werd. Daarna was het afgelopen. Helaas geen goed resultaat maar we konden toch terug kijken op een geslaagd bekeravontuur. Fikse tegenvaller was dat er niks te krijgen was in de keuken van VDZ. De man die ons ontving voor de wedstrijd vertelde trots dat het bij VDZ allemaal goed geregeld was. Behalve het belangrijkste dus… De keuken voor een lekkere gehaktbal of een broodje kroket. Dat hoort er toch bij in de Kelderklasse. Daarom werd besloten om gezamenlijk de Tweede Paasdag af te sluiten bij de Mac in Doetinchem. Alhoewel gezamenlijk. De laatste auto kwam iets later omdat het via Duitsland richter zou zijn….