Ruurlo 1 gaat pasen vieren na overwinning op Trias

Met een vrije trap op het randje van de 16 meter begon het restant van de eerder gestaakte wedstrijd tegen “buurman” Trias uit Winterswijk. De vorige wedstrijd werd al na 14 minuten gestaakt in verband met een zware knie blessure bij Brian Oude Heuvel van Trias.

Beide ploegen wisten dat de strijd om de 3de plek in de 3A op het spel stond en begonnen met veel passie en strijd aan de wedstrijd. In de eerste helft waren de geel zwarten van Ruurlo heer en meester, en kwam Trias nauwelijks aan voetballen toe. In de 20ste minuut scoorde Ruurlo de 1-0 na goed doorgaan van Brett Verheijen. Op dat moment een meer dan verdiende voorsprong. In de rest van de 1ste helft verzuimde Ruurlo het krachtsverschil uit te drukken in meer doelpunten. Ondanks een prachtige kopbal van Ivar Temmink die op de paal belande bleef het dus 1-0 met de rust.

In de tweede helft begon Trias met meer opportunisme te voetballen en dat zorgde ervoor dat veel van het spel zich op de helft van Ruurlo afspeelde. Hoewel het ook weer niet tot veel mogelijkheden zou leiden. En Ruurlo was erg gevaarlijk in de scherpe uitvallen met de energieke Brett Verheijen en Bas Peters in een hoofdrol. Toch komt er altijd een moment dat de tegenstander kansen krijgt als je zelf de wedstrijd niet beslist. In de 85ste minuut werd er een goed schot gelost door een aanvaller van Trias, die gepareerd werd door onze keeper Dennis Pardijs. De bal belande voor de voeten van een speler van Trias, die scoorde. Helaas voor Trias stond deze speler in buitenspel positie en werd hij direct terug gevlagd en gefloten door de prima leidende scheidsrechter.

Natuurlijk zorgde dat voor teleurstelling en opwinding bij de leiding van Trias, die vervolgens vrijwel allemaal een gele kaart kregen voorgeschoteld door de scheidsrechter. De wedstrijd werd vervolgens goed uitgespeeld zodat we pasen gaan vieren met 34 punten en op de 3de plek in de 3de klasse.

Wat zullen de paaseieren goed smaken!