FC Trias 6 maakt een einde aan de ongeslagen reeks van Ruurlo 6.

Fc Trias 6 thuis stond vandaag op het programma. De uitwedstrijd werd moeizaam gewonnen met 2-0. Een avond van tevoren was er een feestje geweest bij de Dutch Cafu. Dat ging ruig want een van de bezoekers was deze ochtend niet van de partij. Hij zou in de basis staan maar die basisplaats is hij nu wel even kwijt. De trainer had elders ook een beste avond gehad en begon ook niet okselfris aan de wedstijd in de dugout. Aan de andere kant was de andere leider wel op dreef want die hield een beste speech in de kleedkamer. We beginnen niet best aan de partij maar gelukkig redt Robbe op een goede inzet van de gasten. Siep was ook op het feestje van Cafu geweest maar oogde wel fit. Hij brak uit maar kon de kans niet verzilveren. Robbe redt weer op een kans van Trias. Na een heerlijke pass van Lucas komt een van onze aanvallers voor de keeper maar die wordt afgevlagd voor vermeend buitenspel. Later zal de grensrechter van Trias er nog op gewezen worden door een van de supporters dat hij toch wel eerlijker moet vlaggen. Na 25 minuten komen we op een 0-1 achterstand. De bal wordt fraai in de goal gekruld. Jelle G. die als spelmaker fungeert schiet de bal in de ballenvanger. Hij heeft een machtig schot maar mist nog precisie. Tim test de keeper met een lekker schot maar die brengt met moeite redding. Na een mooie pass van Tim kapt Jelle een tegenstander uit en schiet beheerst raak, 1-1 na 32 minuten. Jelle G. probeert het nog een keer van afstand maar helaas gaat deze poging een eindje over. We gaan met een gelijke stand aan de thee. We kunnen iets opwarmen want het was steenkoud, winderig en nat langs de lijn.

In de rust wordt de tactiek nog even doorgesproken maar helaas slaat Trias gelijk met een beste pegel toe. De bal verdwijnt hard en hoog in de goal achter de kansloze Robbe, 1-2. Even later verricht Robbe een superredding. Na weer een afstandsschot wordt het ook nog 1-3 na 71 minuten. De gasten hadden de wind mee en daardoor gingen de ballen extra hard. Een mooie volley van Luuk vd W. verdient een beter lot. Helaas vliegt de bal naast. Trias countert en een van de rappe vleugelspelers komt een op een met onze keeper maar gelukkig gaat de inzet er niet in. Gijs die tegenwoordig ook is toegetreden tot de marketingafdeling van Ruurlo 6 (de mooie nieuwe wedstrijdaankondigingen zijn gemaakt door hem) maakt zijn rentree. Hij doet dat uitstekend en zet de 2-3 op het scorebord door eerst de bal op de paal te schieten en daarna schiet hij de bal hard in de goal. Een heerlijke rentree voor Gijs. We krijgen nog een kansje via Jelle maar helaas zit het er vandaag niet in. We zijn gewoon niet goed genoeg. Daardoor komt er ook een einde van onze ongeslagen reeks. We hadden maar liefst 22 wedstrijden op rij (16 in de competitie en en 6 in de beker) niet verloren. Een beste prestatie. Op 2e Paasdag spelen we de bekerkraker in de kwartfinale tegen VDZ 5 uit Arnhem. Op maandagochtend werd onze leider al geappt of we jeugdspelers mee mee wilden nemen naar Arnhem om mee het veld op te lopen maar vanwege andere verplichtingen en de reisafstand gaat dat helaas niet lukken. Als alternatief gaat onze vaste supporter verkleed als paashaas paaseieren uit delen aan het publiek. En ze willen dat we al om 10 uur daar zijn om alles door te spreken maar dat is een utopie voor onze selectie na de uitstapjes op eerste Paasdag. Eerst maar zien wie er allemaal rond 9 uur is. En er zal ook een heuse spelerspascontrole plaats vinden. Zou mooi zijn dat we hun pasjes dan ook in mogen zien. Verder heeft ons sfeerteam ook een leuke sfeeractie in petto. En al we de tegenstander mogen geloven komt er wel een man of 250 uit Arnhem op af en dan is het stadion aardig gevuld daar. Daar kunnen ze in het Gelredome bij Vitesse  alleen maar van dromen. Wij hopen uiteraard dat er vanuit Ruurlo ook de nodige supporters mee zullen gaan. Het zou wel lekker zijn dat we deze wedstrijd zouden winnen want dan zitten we al in de halve finale. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark ’t Cranevelt, Cranevelt 3, 6815 DK Arnhem. De aftrap is om 11 uur. Bij een goed resultaat zal een bekende Nederlandse zanger een verrassingsact voor ons in de kantine verzorgen.