Ruurlo 6 loopt wederom ongeslagen het veld af!

Met 16 fitte spelers gingen we richting eetcafe de Zonnebloem om daar tegen Klein Dochteren 2 te voetballen. Thuis hadden we gewonnen en met de resultaten van de laatste weken zou dit normaal gesproken weer moeten gebeuren. Gelukkig zette Bert ons met beide voeten op de grond en hield een goede speech. Als het goed gaat wil iedereen natuurlijk spelen maar Milan was hier een uitzondering op die wilde op de bank beginnen. We beginnen op mooi gelegen complex van Klein Dochteren een beetje aarzelend aan de wedstrijd. Het eerste gevaar is dan ook voor de tegenstander maar Sem is alert en stopt de aanvaller af. Even later verschijnt Sem voor het vijandige doel na een mooie pass van Luuk vd W. maar hij stuit op de keeper. Jeroen is in vorm en grijpt een paar keer goed in. Bram die veel supporters heeft meegenomen voorkomt door goed ingrijpen dat Klein Dochteren gevaarlijk kan worden. Nils geeft een mooie voorzet en Luuk kopt de bal op de lat. Sem schiet in de rebound op de keeper. Jelle die na een weekje zon mooi gekleurd schittert maar op het veld schuttert, van 5 meter voor de goal schiet hij de bal nog over de goal. We krijgen kans op kans maar de bal wil er niet in. Luuk mag aanleggen voor een vrije trap maar de keeper redt zeer fraai. Na 30 minuten hebben we een kleine drinkpauze. Jelle maakt een mooie actie maar zijn inzet kan de keeper niet verrassen. Iets later legt een van de betere spelers van Klein Dochteren aan voor een schot, de bal verdwijnt achter Robbe die kansloos is, 1-0. Tegen de verhouding staan we achter. Twee minuten later mag Luuk (vd W) weer aanleggen voor een vrije trap op de 16, dit keer schiet hij keurig raak, 1-1. Luuk laat zich gelijk wisselen en Mats komt erin. Jelle steekt ondanks alle cocktails eerder die week in goede vorm en lijkt Sem te laten scoren maar dat buitenkansje is helaas niet aan de uitblinker van de laatste weken besteed. De ruststand is 1-1. Na rust krijgen we vier nieuwe spelers in het veld. De wissels zijn ontevreden en er dreigt zelfs een zijn contract niet te verlengen maar de coaches zijn onverbiddelijk. Milan blesseert de kok van het Trefpunt en als de beste man te geblesseerd is moet hij voor straf de pizza’s bakken die dag. Maar uiteindelijk valt de blessure mee. Nu is het Klein Dochteren dat niet te missen kansen krijgt. Maar gelukkig doen ze dat wel. Voor open goal schieten ze hoog over. Het duel dreigt op een gelijkspel uit te lopen maar onze assistkoning denkt daar anders over, hij ontwijkt een tackle van de laatste man gaat richting de keeper en legt beheerst af op topscorer Rick en die schuift de bal beheerst binnen, 1-2 na 88 minuten voetballen. Waarschijnlijk komt het dat we zo vaak in de laatste minuten scoren door de trainingen, we trainen veel op de winnende goal op het laatst van de partij, op dat moment zijn de heren het fanatiekst. Siep krijgt nog een kans en Nils lijkt alleen op de keeper af te gaan maar hij wordt onreglementair tegen de grond gewerkt. Dat is ook het laatste wapenfeit van de wedstrijd. We winnen wederom en zijn al vijf wedstrijden ongeslagen. Tevens zijn we nog steeds in de race voor de Wedstrijd van je Leven. Stemmen kan nog steeds op ons via deze link. Aanstaande zondag ontvangen we de nummer twee. Die zijn vooral bang dat ze op kunstgras bij ons moeten voetballen.