Ruurlo 6 kan geen vuist maken tegen Wolfersveen 2.

Zondag 19 maart mochten we om half elf op het hoofdveld aantreden tegen Wolfersveen 2. Wij hadden weer het geluk dat het eerste van hun ook weer vrij was en dan speel je natuurlijk tegen een betere tegenstander en zodoende kunnen we ons eigen niveau ook weer opkrikken. We konden weer beschikken over vijf wissels. Zelfs Mr. Gunsing was van de partij. Ondanks de verstoorde voorbereiding bij de tegenstander (crash met een van de auto’s onderweg naar het sportpark) begonnen hun beter aan de wedstrijd. Na twee minuten maakte de beste speler van hun al de 0-1. Na een minuut of tien komen we iets beter in de wedstrijd en Siep lost een best schot maar de invalkeeper van hun redt goed. Een paar minuten later krijgt Siep weer een mogelijkheid maar kan net niet tot een schot komen. Daarna krijgen we uit een corner ook een beste kans maar de bal wil er niet in. Het spel golft op en neer zonder grote kansen. In de 40e minuut krijgt Wolfersveen wel een beste kans maar de bal verdwijnt op de lat. Vlak voor rust redt Robbe uitstekend op een grote kans voor de gasten. Met een 0-1 stand zoeken we de kleedkamer op. De voorspelling van Niek kan nog uitkomen (2-1 winst).

Na een donderspeech van Bert lijkt de weg geplaveid voor succes in de tweede helft. Invaller Sem lijkt een goede mogelijkheid te krijgen maar hij loopt de bal over de achterlijn. In de 51e minuut wordt het 0-2 na onmundig geklungel in de achterhoede. The Dutch Cafu valt uitstekend in en stoomt op langs de lijn. Gijs H. is ook ingevallen en voetbalt lekker. Helaas gaat hij er na een minuut of 25 weer uit maar hij laat goede staaltjes voetbal zien. We hebben veel meer balbezit maar helaas komen we niet echt tot kansen. Wolfersveen loert op de counter en daardoor zijn ze gevaarlijk en krijgen ze enkele kansen. Robbe staat goed te keepen en voorkomt daardoor meer tegentreffers. Daarna kabbelt het spel weer voort. Sem schiet nog een keer op de lat. Na een goede voorzet van Siep kan Rick de bal inkoppen maar helaas is dat niet een hem besteed dit keer. Na 90 minuten vindt de gastscheidsrechter uit Borculo het welletjes en fluit af. Helaas een 0-2 nederlaag. Voordeel hiervan was dat de mannen uit Wolfersveen nog wel aardig wat nuttigden na de wedstrijd op ons mooie terras. Nu zijn alle ogen gericht op de topper tegen Klein Dochteren 2. Om 10 uur trappen we af bij de Zonnebloem. Zal lastig worden want na het verzetten van de klok zal dit ook nog wel de nodige strubbelingen geven. Ondanks de matige resultaten melden zich nog steeds mensen aan om voor Ruurlo 6 te voetballen. Ruurlo 6 onderweg naar….punten?