Ruurlo 6 kampioen na zinderend duel in Lievelde

Zondag 21 april is de dag dat Ruurlo 6 historie heeft geschreven. In een zinderend duel werd Erix 3 met 2-3 verslagen en zo werd het kampioen! Nummer twee Erix 3 stond negen punten achter en bij winst van hun zouden ze op zes punten komen en met daarna nog drie wedstrijden voor de boeg zou het alle kanten nog op kunnen. Ondanks een fiks aantal aanwezigen werden er nog 18 spelers bereid gevonden om mee te doen aan de mogelijke kampioenswedstrijd. Afwezigen door tripjes in Barcelona, Londen, Malta en Lissabon waren: Nils, Jeremy, Luuk, Robbe en leider/trainer Bernd-Henk. Super Max was er ook niet maar was er bij de afterparty wel gelukkig. Door blessures konden, Math, Julian en Niek niet meedoen maar waren wel aanwezig als supporter. Vaste supporter Erik G. was er ook niet, de Nijhuis van Ruurlo hanteerde de fluit bij de wedstrijd van Ruurlo 5. Max Bosboom was toegevoegd aan de selectie omdat zijn invalbeurt tegen Rekken van beide kanten goed was bevallen. Een gouden greep van de trainer zou later blijken.

We begonnen niet zo goed aan de wedstrijd en Erix speelde zeer agressief en fel. De de mannen uit Lievelde waren sterken en in de 36e minuut maakten ze de 1-0. Met deze stand zochten we de kleedkamer op voor een kopje thee. We kwamen goed uit de kleedkamer en trainingsbeest Gijs zorgde in de 50e minuut voor de 1-1. Na 70 minuten kwamen we weer op achterstand, 2-1. We drongen aan en wilden niet verliezen, Jelle scoorde in de 83e minuut de 2-2. Maar zoals vaker dit seizoen blijven we altijd gaan en zit het vaak ook niet tegen. We kregen een corner en Max Bosboom scoorde daaruit in de 89e minuut de 2-3, de bal viel via de binnenkant van de paal binnen, dit tot wanhoop van de mannen uit Lievelde. Deze treffer is te zien op ons TikTok account. Dolle vreugde natuurlijk in en buiten het veld. De spelers en trainers die het op afstand volgden via de app waren ook door het dolle heen. De trainer werd videobellend op de hoogte gebracht door razende reporter Bielleman. De kampioenen kregen een kratje bier van Erix 3 waarvoor dank! Het feest werd later voortgezet in de kantine van vv Ruurlo. Van Hietbrink Witgoed kregen ze ook nog een kratje bier en de Bas Nijhuis van Ruurlo was ook weer gul. Daarna gingen ze nog op bezoek bij de Noaber waar ze ook weer een kratje kregen. Het feest werd afgesloten bij de Tapperij. Gelukkig kreeg de afwezige trainer via video-oproepen diverse sfeerimpressies. Hij hoorde en zag dat de heren goed konden zingen en drinken…. Hij genoot van afstand en is supertrots dat we kampioen zijn! Er werd ook gezongen voor Mats want hij vierde ook nog zijn verjaardag. We mogen trots zijn dat we met deze jonge en positieve groep het kampioenschap hebben bereikt, we begonnen in augustus 2022 met 10 spelers en nu uitgegroeid naar een selectie van ruim 25 man. Uiteraard met hulp van de begeleiders. Jeroen als betrouwbare vaste grensrechter, Bert als TD met zijn motiverende speeches en trainer/leider Bernd-Henk die o.a. zorgt dat de randzaken goed zijn geregeld en hij probeert de sfeer zo hoog mogelijk te houden. En dan vergeten we Harry nog als vaste kantineman op de donderdagavonden. Die voedt ons ook nog een beetje op. En natuurlijk mogen we onze supporters niet vergeten die vaak trouw langs de kant staan! Ruurlo 6 is niet meer weg te denken bij vv Ruurlo. Aanstaande zondag zijn de meesten weer terug en doen we het kampioensfeest nog een keer dunnetjes over.