Ruurlo 6 boekt eerste competitiezege bij Sportclub Lochem 5

Met 14 fitte spelers vertrokken met 11.15 uur naar Lochem. Na een omweg waren we mooi op tijd daar. Jeroen die tas nog altijd laat inpakken door zijn moeder kwam er achter dat er twee rechterschoenen in zijn tas zaten. Zijn broertje deed niet mee en moeders had de rechterschoen van hem bij de rechterschoen van Jeroen gedaan. De kicksen waren beide zwart dus een vergissing is gauw gemaakt. Gelukkig werd zijn linkerschoen nog nagebracht en kon hij met een gerust hart plaatsnemen in de dug-out. Lucas en Rick Gunsing een van de nieuwe talenten zaten ook op de bank.

We mochten alleen warmlopen op het nieuwste kunstgrasveld van Sp. Lochem, de wedstrijd vond plaats op het andere kunstgrasveld. We begonnen met de volgende mannen in het veld:

Robbe, Milan, Gijs B., Julian, Luuk, Mats, Siep, Gijs H, Rick W., Bram en Zekarias met een R. Langs de lijn kregen we support van de geblesseerde spelers Luuk van de Worp, Niek en Thijs. Verder waren Max, Sem, Fati en Rob om verschillende redenen afwezig. De vader van Lucas was bereid gevonden om te vlaggen. We begonnen goed aan de wedstrijd. Het eerste kleine kansje was voor Bram. In de 3 e minuut was het wel raak voor ons, Luuk KB bezorgde de bal na een goede pass van Gijs Bonsi van achteruit bij Rick W, die kwam vrij voor de keeper en die rondde het beheerst af en liet de keeper kansloos, 0-1. Het is wel de dag van de voetbalschoenen want ta 10 minuten komen we zelfs op 0-2 door een doelpunt van Dutchy Siep die op zijn nieuwe flitsende schoenen scoort. Lochem probeert wat terug te doen en schiet rakelings voorlangs. Siep krijgt weer een grote kans maar zijn inzet wordt gered door de keeper. De scheidsrechter ziet het anders een geeft gewoon een doeltrap. De leiding van Lochem had ons vooraf gewaarschuwd om geen commentaar op de leiding te geven want daar zou de leidsman niet van gediend zijn. Een veeg van de week had hij geen moeite mee maar met praten wel aldus de insiders bij Lochem.

Gijs Hovi moest inmiddels naar de kans met een lichte blessure. Lucas kwam voor hem in het veld. Bij Lochem waren ze aardig van de leg door ons goede spel en ze besloten in te grijpen. Dit tot grote frustratie van een van de verdedigers van hun. Dit had wel gelijk gevolgen voor hun spel want ze kwamen beter in de wedstrijd. Ze speelden een aanval goed uit en ze scoorden in de 26 e minuut de 1-2. Na een weergaloze actie van uitblinker Rick Wolthekker kwamen we op 1-3 in de 32 e minuut. De vreugde was van korte duur want Lochem maakte gelijk de 2-3. Lucas kreeg een beste tik op zijn knie en moest het veld even verlaten. Rick Gunsing maakte eindelijk zijn lang verwachte debuut. Bram krijgt nog een kopkansje na een vrije trap van Siep. Sp. Lochem schiet vlak voor rust nog op de lat. Met een 2-3 voorsprong gaan we aan de thee die even op zich liet wachten. Jeroen Maquire kwam het veld in voor Siep die nog een feestje had. Gijs Hovi en Lucas bleven nog even op de bank omdat ze nog niet okselfris waren.