Ruurlo 6 blijft ongeslagen

Met vier man op de bank beginnen we aan de uitwedstrijd tegen Reunie 4. Vorig seizoen waren ze een van de toppers in de competitie maar volgens zeggen waren ze dit jaar minder sterk vanwege personele wisselingen.

We beginnen aardig aan de wedstrijd na een mooie aanval komt de bal via Rob en Jelle bij Nils terecht. Zijn twee pogingen zijn net niet goed genoeg om de keeper te verschalken. Luuk krijgt op aangeven van Jeremy ook een kans. Even later moet Jeremy het veld aangeslagen verlaten. Sem vervangt hem. Na een scherpe voorzet van de Luuk kan Sem de bal net niet raken. Na 29 minuten wordt Joost er afgestuurd nadat hij te hard doorgaat op een speler uit Borculo. Hij krijgt direct rood en geen 10 minuten straf. Dat is een fikse tegenvaller voor ons maar door de tactiek aan te passen pakt dit toch goed uit. Met name Sem is dreigend doordat hij zich telkens goed vrij loopt. Keeper Niek die er ook af en toe is redt goed na een inzet van een van de voorwaartsen van Reunie.

Jelle lijkt te scoren maar de bal stuitert via de onderkant lat het veld weer in. De keeper raakte de bal net genoeg met zijn vingertoppen. We komen op voorsprong, Jelle puntert raak na een goede pass van Luuk, 0-1i n de 44e minuut. Met deze stand gaan we rusten.

Mats, Rutger en Tim G. komen in het veld. Reunie schiet gelijk na rust op de paal. Direct daarna krijgt Sem een goede mogelijkheid, zijn inzet gaat net naast.  Daarna is Sem weer dichtbij bij een treffer maar helaas staat zijn vizier niet op scherp. Mats schiet van grote afstand over. Luuk gaat er lichtjes aangeslagen uit en Jelle komt er weer in. Er komt meer druk van Reunie maar we zijn met uitvallen gevaarlijk, laatste man Jonathan schiet op de paal. Jelle komt vrij voor de keeper neemt bal niet goed aan en komt niet tot scoren. Niek redt op een pegel van Reunie. We schieten weer op de paal, dit keer is het Tim. Een strak schot van Reunie gaat over. Niek redt ternauwernood en zo blijven we met 10 man nog steeds op de been. Tim F zet met mooie steekpass Jelle voor de keeper maar hij kan deze levensgrootte kans niet verzilveren. En de voetbalwet is dat wanneer jezelf niet scoort de tegenpartij dat doet… Bij Reunie zijn ze aardig gefrustreerd en dat levert hun twee gele kaarten op. Diep in blessuretijd valt toch de gelijkmaker. Bij een corner zijn we niet attent en hun wel, 1-1. Helaas geen drie punten maar het positieve is dat we een uur lang met 10 man het goed gedaan hebben en als we de kansen hadden benut dan was er geen vuiltje aan de lucht geweest.

Aanstaande zondag weer een nieuwe kans op een overwinning tegen Sp. Rekken 3. We spelen thuis om half elf.