Ruurlo 6 bekert verder na een degelijke overwinning!

We mochten vandaag voor de beker thuis aantreden tegen Pax 8. Het was eigenlijk een uitwedstrijd maar omdat het twijfelachtig was of het daar door zou gaan was het heel slim omgezet naar een thuiswedstrijd. We misten een paar ervaren jongens omdat die een minitrainingskamp voor de derde helft in Deventer hadden. We begonnen goed. Het was paar keer randje buitenspel anders had Jelle op de keeper af kunnen lopen. Volgens vaste supporter Gõtte was het geen buitenspel, en dat liet hij ook duidelijk merken. Niek die vandaag in de goal stond werd getest door een van de spitsen van Pax maar hij redde eenvoudig.

In de elfde minuut komen we op voorsprong, de bal werd goed opgedreven door Sem, hij ziet de vrijstaande Jelle staan en speelt de bal naar hem en die schiet bekeken raak, 1-0. Lucas kreeg last van de lies en moest er al na een kwartier af. Siep maakt zijn rentree en vervangt hem. De gebroeders vinden elkaar goed. De jongste (Math) is weer lekker snel en komt vrij voor de keeper en schiet beheerst raak, 2-0 in de 21e minuut. Sem steekt de laatst de weken in goede vorm en laat dat vandaag ook weer zien. Niek wil ook laten zien dat hij als keeper kan voetballen en is aardig aan het stunten. Na een mooie aanval legt Jelle de bal panklaar voor Sem maar die schiet naast, de kantinebaas had hem nog gemaakt zou Sierd zeggen. Jelle wurmt zich door de verdediging a la Ibrahimovic tegen NAC (aldus een trotse vader langs de lijn) en puntert raak 3-0 in de 37e minuut. We zitten op rozen. Jelle lijkt ook nog de 4-0 te maken maar speelt de bal te ver voor zich uit. We kregen onterecht een penalty tegen volgens onze verdedigers. Luuk KB uit zijn ongenoegen en krijgt ook nog geel en mag 10 minuten toekijken. De penalty gaat erin, Niek was kansloos. Met een 3-1 voorsprong gaan we de rust in.

De gasten uit Hengelo G. krijgen een vrije trap maar gelukkig brengt Niek redding. De tweede helft is rommelig en er gebeurt niet veel. Wij spelen matig en de gasten zijn niet beter dan ons dus komen ook niet echt tot kansen. Julian kopt nog wel bijna in eigen goal. De aanvoerder wordt het bos in gestuurd door Jelle en is de hele dag waarschijnlijk nog wel duizelig. Siep vloert zichzelf dit toch vermaak van de supporters. We krijgen nog een kansje via een counter na een fraai hakje van Jelle schiet Tim hoog over. Tim speelt op de kicksen van Jelle G. die niet lekker in orde was en graag de schoenen afstond aan Tim. Tim kon niet verder met zijn eigen omdat de zool er onder weg was.

Al met al een degelijke overwinning en we mogen in november nog weer een keer voor de beker spelen. Doelpunten: Jelle 2, Math 1. Hoogtepunt later die week was nog dat Ruurlo 6 nog positief benoemd werd in de ledenvergadering.