Ruurlo 6 rukt op naar de subtop.

De veelbesproken wedstrijd tegen Haarlo 2 zondag stond vandaag op het programma. Als je wint heb je veel vrienden en veel wissels… Er zou dik gewonnen worden volgens de spelers maar de leiders waren er niet gerust op en waarschuwden voor onderschatting.  Jelle krijgt het eerste kansje van de wedstrijd maar zijn inzet is niet goed genoeg om de keeper te verschalken. Bram die aardig geblesseerd is moest en zou deze wedstrijd meedoen omdat er veel maten van hem bij Haarlo voetballen. Met een hoogstandje laat hij zien dat hij toch niet voor niets is meegegaan. Na een mooie aanval via Jelle, Julian en Nils rondt Sem af. Na 17 minuten is het 0-1. Even later wordt Bram gewisseld omdat hij toch te geblesseerd is om verder te spelen. Haarlo krijgt nog een kans maar gelukkig verrassen ze Niek niet. Jelle schiet in het zijnet en zodoende blijft het nog 0-1. Een van de spelers van Haarlo kan de bal binnenkoppen maar mist deze eigenlijk niet te missen kans toch. Met een 0-1 voorsprong gaan we aan de thee. In de rust geven de leiders aan waar we vooraf bang voor waren toch een beetje aan het gebeuren is. We moeten gelijk proberen de 0-2 te maken en dan is het over volgens de geleerden.

Het harde werken van Luuk KB wordt beloond. Want via hem scoort Tim de 0-2 in de 52e minuut. Het ideale scenario voor ons komt dus uit. Een van de voorwaartsen van de gastheren schiet de bal hoog over. Mats zet met een mooie steekbal Rutger vrij voor de keeper maar die faalt jammerlijk in de afwerking. Mats haalt de bal goed weg en voorkomt een uitbraak van Haarlo. Ook verdedigend staat hij zijn mannetje. Luuk vd W neemt een vrije trap snel op en daarmee stelt  hij Jelle in staat om te scoren, die rondt hard in de korte hoek af, 0-3 in de 63e minuut. Gouden wissel Joost speelt zich goed vrij en scoort beheerst de 0-4. (70e minuut)  Joost scoort daarna bijna zijn tweede van de dag. Sem test met een beste pegel de keeper van Haarlo, die redt spectaculair. Een mooie pass van Jonathan op Math levert een doelpunt op. Math troeft zijn tegenstander op snelheid af en schiet hard de 0-5 binnen in de 78e minuut. Haarlo lijkt te scoren maar gelukkig is Niek zeer alert en voorkomt zo een tegentreffer. Het slotakkoord is van Tim een houdbaar schot van hem is de keeper toch te machtig en zodoende wordt het 0-6 in de laatste minuut. Een ruime overwinning en drie punten. We staan nu zelfs derde. Een jaar geleden bungelden we nog onderaan en nu staan we in de subtop. Het harde trainen begint vruchten af te werpen.

Zondag 22 oktober spelen we de in knockoutfase van de beker. De wedstrijd is omgezet naar een thuiswedstrijd en we trappen om 10 uur af op het hoofdveld. Pax 8 is de tegenstander. Vorig jaar gingen we er tegen Holten 8 kansloos af in de 2e ronde van de beker hopelijk boeken we dit keer een beter resultaat.

Doelpunten: Tim 2, Jelle, Joost, Math en Sem.