Ruurlo 1 – VVG’25 1 (2-1)

Op 6 december stond de wedstrijd tegen VVG’25 op het programma. De ploeg uit Gaanderen verkeert in de onderste regionen van 4c. Van uit dat oogpunt moest het een abc’tje zijn. Bij beide ploegen liepen er jongens rond die ook zaterdag al tegenover elkaar hadden gestaan. Ruurlo A1 waste toen VVG’25 de oren door met 8-2 afgetekend te winnen. Lars van der Lecq, Anouar Schouten en keeper Stan Witteveen zaten als A speler zondag op de bank. De afkorting VVG betekende dit weekend niet allen Voetbal Vereniging Gaanderen maar ook Vrienden Van Geelzwart. Want ook op zondagmiddag was de Ruurlose formatie te sterk voor de mannen van trainer Mark Schepers. Al was de zege minder indrukwekkend als die van zaterdag met de A1. Ruurlo, onder leiding van de aan het eind van het seizoen vertrekkende trainer Robert Grauwde, wist VVG met 2-1 aan de zegekar te binden. Het deed, mede door de andere uitslagen in 4c, uitstekende zaken op deze voorjaarsachtige zondagmiddag.

De wedstrijd stond onder leiding van de heer Stienezen. In Ruurlo bekent door zijn optreden tijdens het jaarlijkse Karel Stegeman Toernooi. De man floot werkelijk een uitstekende wedstrijd.  VVG mocht aftrappen en al meteen in de eerste minuut hadden ze al een beste mogelijkheid. Deze werd echter om zeep geholpen en Ruurlo was wakker geschut. VVG had vorige week met 4-0 van Vosseveld gewonnen en wilden dolgraag hun zegereeks voortzetten. Ruurlo kreeg vlak achter elkaar twee vrije trappen maar dat leverde niet echt veel gevaar op. De gasten hadden in de 10e op voorsprong kunnen komen maar keeper Dennis Pardijs stak daar een stokje voor en wist het leder te bemachtigen. In de 18e minuut de eerste echt grote mogelijkheid voor de thuisclub. Na een prachtige actie van Niels Ooyman, na uitstekend voorbereidend werk van Jordi van der Knoop, werd spits Wout Meutstege in stelling gebracht. Hij punterde de bal echter in de handen van de keeper. Met links uithalen was een betere optie geweest.

Aanvoerder Wouter Schouten pakte een terechte, maar uiterst nuttige, gele kaart om een uitbraak van VVG te voorkomen. Even later was ook de stand in de gele kaarten weer gelijk want Nino Monasso van de gasten was iets te fel ten opzichte van Meutstege en ook deze kaart was te billeken. Even later kreeg Tom Klein Wassink een schietkans na goed doorgaan van Koen Hoijtink. Het schot miste echter precisie. VVG kreeg voor rust nog een goede kans maar Pardijs tikte te bal op fameuze wijze uit de linker bovenhoek. Met de brilstand gingen de mannen de rust in.

De tweede helft was nog maar net bezig of Stienezen moest opnieuw met zijn hand het borstzakje in. Sander Krabben en Nick Schoenaker waren iets te gretig naar elkaar toe. Dan kun je als scheidsrechter maar één ding doen. Beide mannen een prent voor houden. Even later viel dan toch de bevrijdende goal voor Ruurlo. De assist van van der Knoop werd prima binnen geschoten door Klein Wassink. Ruurlo begon beter te voetballen en had de wedstrijd onder controle. Schouten werd gewisseld voor naamgenoot Anouar Schouten. Van der Knoop kon de marge verdubbelen maar hij kon de kans, na voorbereidend werk van Hoijtink en Maikel Janssen, niet verzilveren. VVG probeerde het wel maar werd niet echt gevaarlijk meer. Ruurlo daar en tegen verdubbelde de score. Klein Wassink werd onreglementair tegen het gras gewerkt net buiten de zestien. Janssen wist wel raad met dit buitenkansje en liet de verder uitstekende keeper van VVG, Maikel Damen kansloos. Lars van der Lecq kwam nog in het veld voor en van der Knoop en Ruurlo dacht de buit binnen te hebben maar liep toch een tegentreffer op. Een vrije trap werd uitstekend binnen gekopt achter de kansloze Pardijs. Schoenaker van VVG moest nog geblesseerd van het veld na een botsing met de Ruurlose goalie. Zijn invaller, Roy Smulders pakte ook nog een kaart mee. In dat opzicht waren de gasten de thuisclub de baas.

Aan de stand veranderde niet meer wat en Ruurlo kon de drie punten op eigen conto bijschrijven. Volgende week de wedstrijd tegen runner up Dinxperlo. Onlangs was deze ploeg nog de tegenstander in de Achterhoek Cup. Toen hielden de beide teams elkaar in evenwicht. Ruurlo en Dinxperlo speelden toen niet met hun vaste formatie dus veel waarde kunnen we daar niet aan hechten. Dinxperlo laat de laatste weken wat steekjes vallen. Laten we hopen dat het breiwerk nog niet klaar is en Ruurlo ook uit Dinxperlo met drie punten in de tas huiswaarts kan keren. Als de formatie van scheidend trainer Grauwde voor de winterstop de wedstrijd tegen Dinxperlo en het inhaal duel een week later tegen MEC winnend af kan sluiten, dan doet Ruurlo goede zaken en heeft het definitief aansluiting met de kopgroep.