Ruurlo 1 promoveert naar de 3de klas!

Een 2-1 nederlaag in Dinxperlo was voldoende om de promotie naar de 3de klas veilig te stellen. Maar wat een spanning! Na ruim een uur spelen was er nog niets aan de hand. Ruurlo speelde niet goed, hoewel er in de eerste helft al een paar goede kansen waren geweest om te scoren. Maar de wedstrijd leek onder controle. Maar dan gebeurd toch waar we bang voor waren. Dinxperlo begon met steeds meer kracht en power te voetballen. Ballen werden er hoog ingepompt en daar hadden we het moeilijk mee.

Hoewel achterin het jonge centrale duo Stijn Smak en Glen Dekkers alles keurig weg werkten, werd er door de scheidsrechter een wat dubieuze vrije trap gegeven op 18 meter voor het doel van Roy Brekveld. En die vrije trap werd prachtig in het kruis geschoten…. Dan staat het 1-0 en hoeft Dinxperlo nog maar 1 keer te scoren. En natuurlijk gebeurd dat ook, slechts enkele minuten na de 1-0. En goede voorzet van rechts, waar de aanvoerder van Dinxperlo tegen aan loopt en hem binnen tikt in de verre hoek.

Tja… Dan is het 2-0 en staan we weer helemaal gelijk. Maar het leek wel alsof dat ook het signaal was van Ruurlo om weer te gaan voetballen. Dat was niet makkelijk, maar langzaam maar zeker begon het voetbal weer terug te komen, zover dat mogelijk was op de knollentuin in Dinxperlo.

We halen de verlenging zonder verdere kleerscheuren. Overal zie je spelers met kramp en pijntjes. Maar het lijkt erop dat Dinxperlo er meer doorheen zit dan Ruurlo. En de verlenging begint. Ruurlo krijgt enkele grote kansen in de 1ste verlenging maar scoort opnieuw niet. 2de helft van de verlenging begint en we hebben een duidelijk overwicht. We willen het niet laten afhangen van strafschoppen, hoewel trainer Wouter Schouten nog wel op het nemen van strafschoppen heeft getraind in de laatste training. Je weet het maar nooit vertelde Wouter. Maar in de 116de minuut neemt Job Klootwijk een vrije trap, schuin voor de goal en brengt hem in. De bal klutst voor het doel langs en komt voor de voeten van de zojuist ingevallen Wout Meutstege. En die aarzelt niet, maar schiet hem overtuigend binnen! Een vreugde explosie op het veld, op de bank en onder het ruim aanwezige Ruurlose publiek volgt.

Prachtig! We zijn gepromoveerd naar de 3de klasse!

In de avond is er een mooie instuif voor supporters en leden. De instuif mengt zich uitstekend met het einde van het Karel Stegeman toernooi. Wat een prachtig feest.

Trainer Wouter Schouten wordt uitgebreid toegezongen door zijn groep. We hebben een aantal sfeerfoto’s verzameld. Als er nog meer foto’s en video’s zijn, mogen ze gedeeld worden op de facebook pagina van de VV Ruurlo!