Ruulo 6 overwintert in de beker!

De laatste wedstrijd voor de winterstop van stond op het programma. En dit was een bekerwedstrijd tegen Lochuizen 2. We willen deze wedstrijd graag winnen maar niet zo zeer omdat we door willen bekeren maar omdat we ongeslagen de winterstop in willen gaan. Dat telde eigenlijk nog veel meer. De trainer waarschuwde ons dat Lochuizen graag fysiek wil spelen. Met 18 fitte spelers gingen we de strijd aan.

We beginnen niet best. Robbe redde ons eerst nog ten koste van een corner maar was daarna kansloos toen ze vrij in konden koppen. Zoals vaker stonden we al vlot met 1-0 achter. Daarna krijgen we het eerste kansje via Jelle. De keeper van Lochuizen kon eenvoudig redden. Bram strooit met hoge passjes. We krijgen een vrije trap en zoals gewoonlijk neemt Luuk die. De keeper tikt de bal helaas uit de bovenhoek. Bij Lochuizen hebben ze ons van tevoren uitgebreid geanalyseerd en daar waren ook duidelijk afspraken over gemaakt hoorden we langs de kant. De trainer had het goed gezien dat Lochuizen ons fysiek aan wilde pakken en vooral Math werd een aantal keer onderuit geschoffeld maar dat weerhield hem er niet van om van 20 meter verwoestend uit te halen. De bal verdween via de paal in de goal, 1-1 na 22 minuten voetballen.
Jeroen promoveerde een schijnschot tot pass. Een vrije trap van Luuk verdween op het dak van de goal. Tim kwam na 35 minuten in het veld voor de aangeslagen Math. In de 38e minuut komen we op voorsprong. Luuk rondt koelbloedig af, 1-2. Nils scoort weer maar hij staat helaas buitenspel en zijn treffer wordt dan ook geannuleerd. Robbe redt uitstekend op een inzet van de spits van Lochuizen. In de tegenaanval komt de bal bij Jelle terecht en die rondt perfect af, 1-3. Dit is ook de ruststand.

Na rust brengen we zes verse spelers in. Het is altijd een hele puzzel maar het komt altijd goed. Tim krijgt een levensgrootte kans maar rondt niet goed af. Julian onze geblesseerde technicus is na rust ook van de partij om ons aan te moedigen. Jelle G. de andere technicus die geblesseerd stond al eerder langs de lijn om ons te supporten. Er waren veel supporters uit Ruurlo. Een scherpe vrije trap Lochuizen gaat net over. Rutger die het de hele helft volhoudt heeft een fraaie actie in huis. De keeper pareert zijn inzet. Mats vloert de spits van Lochuizen maar gelukkig ziet de scheidsrechter er geen overtreding in. Na rust is het hots knots voetbal en daar zijn wij juist niet zo goed in. Lochuizen beheerst dat beter maar gelukkig zetten ze het nog niet om in kansen. De druk neemt wel toe maar gelukkig staat Nils achterin goed op te letten en corrigeert waar nodig. En hij werkt zelfs de bal koppend weg. 5 minuten voor tijd komt Lochuizen toch weer terug in de wedstrijd door te scoren. De bal was achter volgens onze grensrechter maar de scheidsrechter dacht het veel beter te zien, 2-3.

Het is nog even hangen en wurgen maar we houden stand. Jeremy krijgt een dot van een kans en kan de wedstrijd definitief in het slot gooien maar de keeper redt. Gelukkig is het vlak daarna afgelopen. We overwinteren in de beker. De volgende wedstrijd staat pas weer zondag 21 januari op het programma. We oefenen dan in Mönchengladbach tegen Fortuna Mönchengladbach. Op 20 januari gaan we daar eerst de binnenstad onveilig maken. Het minitrainingskamp sluiten we op zondagavond af met de wedstrijd Borussia Mönchengladbach – FC Augsburg. En op 30 december hebben we eerst nog ons zaalvoetbaltoernooi. Toeschouwers zijn van harte welkom! En er zijn mega veel prijzen te winnen. We starten om 15:15 uur en de afterparty, de prijsuitreiking, het verloten van de hoofdprijs is in de voetbalkantine. En dan zullen DJ Obsa en zanger Tim ook van de partij zijn!