Business Club begeeft zich op glad ijs

Wist jij dat je de naam van ijsstadion Thialf eigenlijk uitspreekt als Tjalf? En dat de naam is afgeleid van Thialfi, de snelvoetige knecht van Thor, de Germaanse god van de donder? De leden van de Business Club weten dit inmiddels wel na het jaarlijkse Superuitje van afgelopen November.

Thialf

Onder het genot van diverse hapjes en drankjes, beschikbaar gesteld door de Tapperij, vertrok de bus op zaterdag 18 november naar het hoge noorden. In Thialf Heerenveen werden we ontvangen met een kop koffie in een bar die fantastisch uitkeek over de ijsbaan.

De club werd meegenomen voor een grand-tour door het stadion, de sportruimtes, kelders met koelinstallaties en persruimtes. Hoogtepunt voor velen was toch de Zamboni-dweilmachine die ook in actie te zien was. Fantastisch om het verhaal te horen van het ontstaan van Thialf, de grote sporters die er gepresteerd hebben en hoe het stadion bezig is met duurzaamheid.

Curling Masterclass & ijshockey wedstrijd

Na de rondleiding was het tijd voor het meest actieve deel van de dag. De Business Club werd getrakteerd op een masterclass curling. 3 dames uit de Nederlandse top namen de leden mee het (gladde) ijs op om de verschillende technieken aan te leren. Wat bleek, de Business Club van VV Ruurlo was aardig talentvol!

De avond werd afgesloten met een bezoek aan een ijshockeywedstrijd die op dat moment gaande was in het stadion.

Wederom een succesvol, leerzaam en mooi Business Club Event. We zien alle leden graag in februari tijdens ons volgende event (bedrijfsbezoek). Meer informatie volgt.

Het bestuur van de Business Club wenst alle leden en niet leden fijne feestdagen en alvast een sportief, voorspoedig en vooral gezond 2024.