Rupo brengt wens van vierjarige Scott Hietbrink bij VV Ruurlo in vervulling

Rupo als levend symbool voor Ruurlo

RUURLO – Inmiddels kent iedereen hem bijna wel; Rupo, de immer goedgemutste Ruurlose mascotte. Op talloze evenementen in Ruurlo laat de van origine Reurpop mascotte zich tegenwoordig wel even zien. Van het Karel Stegeman Toernooi van voetbalvereniging Ruurlo tot de braderie van de Achterhookse Folkloredansers en van de Reurlse Winterdag tot een bezoek aan de Ruurlose basisscholen.
Rupo, als belichaming van de Hazewindhond, een levend symbool voor Ruurlo, kon enkele jaren geleden mede worden gerealiseerd dankzij hulp van het Rabobank Coöperatiefonds. Stichting De Vrienden van Reurle, die het jaarlijkse muziek-, theater- en spektakelfestival Reurpop organiseert, wil dat Rupo zich in de komende tijd nog meer presenteert in Ruurlo. En dat deed Rupo afgelopen zaterdag. Kinderen konden in de afgelopen weken via de Facebook pagina van Rupo een wens insturen. En op de ‘bucketlist’ van enkele tientallen kinderen stonden diverse leuke wensen. De eerste werd zaterdag ‘ingewilligd’ op sportpark ‘t Rikkelder van voetbalvereniging Ruurlo. De vierjarige Scott Hietbrink uit Ruurlo wilde graag samen met Rupo voetballen bij VV Ruurlo. En met zijn eigen meegenomen voetbalschoenen trainde Scott in het bijzijn van Rupo mee met de jongens en meisjes van de voetbalschool. Omdat de vader en moeder van Scott beiden zaterdagmorgens moeten werken kan Scott nog ‘niet op voetbal’. Maar Rupo bracht uitkomst. “En zo vervullen we in de komende tijd nog enkele wensen van enkele kinderen. Door de financiële bijdrage van het Rabobank Coöperatiefonds kunnen we hem voor en door de Ruurlose gemeenschap inzetten” zo liet secretaris Lisanne Klein Brinke van Stichting De Vrienden van Reurle zaterdagmorgen langs de zijlijn van het trainingsveld weten. Rupo is natuurlijk de belichaming van het wapen van Ruurlo (de hazewindhond), maar Rupo staat ook symbool voor saamhorigheid en samen (vrijwilliger) iets voor elkaar boksen met de gehele Ruurlose gemeenschap en verder dan dat. Rupo heeft inmiddels dan ook verschillende outfits waardoor hij in stijl voor specifieke activiteiten ingezet wordt in Ruurlo en daarbuiten.