Roy Brekveld stopt als ballenvanger

Afgelopen vrijdag heeft het 1e elftal afscheid genomen van Roy Brekveld. Dan realiseer je pas dat we de held van Dinxperlo moeten gaan missen. Een keeper die enorm veel veerkracht heeft. Roy is al jong gestart als keeper en heeft in de jeugd veel getraind onder Jan Witteveen waar hij als kleine Roy de basistechnieken onder de knie kreeg. Hij vertrok naar HSC en Longa om beter te worden. Ik zag onder ander bij Longa dat andere keepers de basistechnieken misten aldus Roy. Dat gaf me toch een voorsprong. Gelukkig kwam hij weer terug op het oude geel/zwarte nest. Vanaf dat moment gebeurde er van alles. 1e keus, blessures, 2e keus. Maar ALTIJD bleef hij vechten en elke keer stond hij zondagmiddag weer onder de lat. Opgeven is geen optie. Hoe vaak riepen je teamgenoten wel niet LEKKER ROY als hij weer een fantastische redding had verricht. Roy heeft enorm veel punten gepakt voor de club en met als hoogtepunt de promotie naar de derde klasse in Dinxperlo. Een mooie hoofdprijs en daar is hij trots op!
Hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat Roy een maatje te groot was maar elke keer kwamen mensen terug en zeiden: wat hebben jullie een fantastische keeper! verteld Jan Witteveen. Op mijn trainingen was en blijft Roy een voorbeeld voor de andere keepers hoe er getraind dient te worden vervolgd Jan. Een mentaliteit waar anderen jaloers op zijn. Hij maakt andere keepers beter en gelukkig komt Roy nu bij de trainersstaf om de jeugdkeepers op te leiden. Daar zijn we super blij mee. De donderdagavond was altijd de mooiste avond en dat zal het ook altijd blijven namelijk de avond van de keeperstraining verteld Roy.

Roy heeft het maximale uit zijn carrière gehaald en mag nu gaan genieten van het ballenvangerspensioen. Bedankt ROY!