Nieuwjaarsreceptie en nieuwjaarswedstrijd

Zaterdag 11 januari wordt de jaarlijkse nieuwjaars receptie bij de VV Ruurlo gehouden. Zoals gebruikelijk zal de nieuwjaarsreceptie vooraf gegaan worden door de traditionele nieuwjaarswedstrijd tussen de huidige selectie van Ruurlo 1 en de selectie van 20 jaar geleden. Dat wil zeggen dat voor de komende nieuwjaars wedstrijd alle selectiespelers, trainer(s) en begeleiders uit het seizoen 1999 – 2000 uitgenodigd zijn.

In 2020 zal deze wedstrijd net als vorig jaar niet op zondag plaatsvinden maar op ZATERDAG 11 januari.

Voorafgaand aan de wedstrijd (deze zal  +/-  2 x 30 min duren) zal de selectie van Oud-Ruurlo gezamenlijk lunchen. Deze lunch zal ook worden genuttigd door de jongens van het huidige eerste elftal. Na de wedstrijd is er een gezellig samenzijn in het clublokaal, waar ook de nieuwjaarsreceptie van de VV Ruurlo zal worden gehouden.

Het programma op zaterdag 11 januari 2020 ziet er als volgt uit:

14.00 uur          : Wedstrijd Ruurlo 1 – elftal Oud Ruurlo

15.30 uur          : Start Nieuwjaarsreceptie

De selectie van oud Ruurlo spelers werd in in seizoen 1999-2000 begeleid door Ary Klein Gunnewiek als trainer, en had met Frits Berendsen en Henk Halfman twee echte clubmannen als leider. En ook de karakteristieke verzorger Johan de Wit speelde een belangrijke rol in het kweken van een eenheid in deze selectie. Bijzonder was dat in dit jaar de piepjonge Wouter Schouten, de huidige trainer van Ruurlo 1, zijn debuut maakte in Ruurlo 1 van 1999-2000.

Deze selectie speelde in de 5de klas van de KNVB, na het behaalde kampioenschap in seizoen ’98-’99. En ze deden het uitstekend! Uiteindelijk werd zelfs de nacompetitie gehaald en promoveerde het eerste elftal naar de 4de klas van de KNVB. Een resultaat waar Ruurlo ruim 40 jaar op had moeten wachten. Hiermee werd de basis gelegd voor de stabiele 3de en 4de klasser die VV Ruurlo momenteel is.

We gaan met plezier kijken naar deze “oude sterren”. Ze hebben wel een beetje aanmoediging nodig, dus komt allen!