Meisjesvoetbal een van de speerpunten voor VV Ruurlo

MO-15 VV Winterkampioen

RUURLO – Tijdens de Nieuwjaarsspeech stond voorzitter Henry Meutstege van voetbalvereniging Ruurlo al stil en vroeg hij aandacht voor de sportieve prestaties voor een groep uiterst getalenteerde voetballers binnen de vereniging: het Meisjesteam onder vijftien jaar (MO-15). Deze meiden zijn in het afgelopen najaar Winterkampioen geworden in de tweede klasse en zijn gepromoveerd naar de eerste klasse voor de Voorjaarscompetitie. En ook in de zaal hebben ze de afgelopen weken een toernooi in Eibergen gewonnen.

Henry Meutstege heeft als scheidsrechter het meisjesteam een keer mogen fluiten. “Ik heb genoten van het fanatisme van de meiden tijdens deze wedstrijd. Scherp in de duels, fanatiek als ik als scheidsrechter een overtreding over het hoofd zag, professionele overtredingen maken als het nodig was en een wedstrijd winnen als een team. Complimenten voor de meiden in dit elftal. Voor ons meiden- en vrouwenvoetbal ziet de toekomst er mooi uit met de wetenschap dat er dit seizoen geen vrouwenelftal meer in de competitieverband uitkomt.” Dit voetbalseizoen is VV Ruurlo voor het eerst in haar bestaan gestart met een meisjesteam in de leeftijdscategorie onder vijftien jaar. De meisjes speelden vorig seizoen allemaal nog in gemengde teams van jongens en meisjes. Met het samenstellen van dit meisjesteam werd tevens een ervaren trainer aangetrokken: Gerard van Londen uit Zelhem die al vele jaren diverse meisjes- en vrouwenteams onder zijn hoede had. Samen met leidster Ingrid Pompe en coördinator Herald Brouwer hebben ze een hecht team van MO-15 gesmeed. “Omdat veel van de meisjes al op jonge leeftijd waren begonnen met voetbal hadden ze al een goede basistechniek waarop de trainer verder kon bouwen”, zo verklaart coördinator en hoofd jeugdopleidingen Theo van Londen van VV Ruurlo. Dit seizoen begon het team in de tweede klasse. In de voorbereiding werden alle bekerwedstrijden gewonnen en in de volgende ronde werd VV Rheden verslagen. Binnenkort worden de wedstrijden voor de derde ronde gespeeld. In de Najaarscompetitie werden zeven wedstrijden op rij gewonnen met een doelsaldo van 52-5 wat goed was voor het winterkampioenschap. In de tweede competitiehelft is het team een klasse hoger ingedeeld.

Opgesplitst

Tijdens de winterstop werd het team opgesplitst en nam het met twee teams deel aan een zaaltoernooi van VV DEO in Eibergen. Beide teams kwamen in de finale zodat onderling werd uitgemaakt wie de toernooiwinnaar was. VV Ruurlo en Theo van Londen zijn erg blij met de ontwikkeling van het meisjesvoetbal en hebben daar ook één van de speerpunten van beleid van gemaakt voor de komende jaren. Zij hopen veel meisjes het plezier van een teamsport in het algemeen en het voetballen in het bijzonder te laten ervaren.

Samenstelling

Het MO-15 team van VV Ruurlo bestaat uit Amber Groot Bramel, Amelia Flores, Amy Roekevisch, Anouk van Poeldijk, Britt Koebrugge, Emma Bielderman, Eva Brouwer, Ingri Asselman, Kirstin Gotink, Loes Mombarg, Maud Hendriks, Merit Groot Jebbink, Pleun Hans, Thirsa te Brinkhof en Denya de Reus.