Ledenvergadering VV Ruurlo zeer goed bezocht

RUURLO – Tijdens de algemene ledenvergadering van voetbalvereniging Ruurlo liet voorzitter Henry Meutstege maandagavond weten dat afgelopen bestuursjaar relatief een rustig seizoen was. “Geen pandemie, geen jubileum, veel ging goed”, aldus de voorzitter. Maar dat VV Ruurlo leeft bleek uit de ruim 70 aanwezige leden op de ALV van de VV Ruurlo.

Door Jan Hendriksen

Onze voorzitter begon de ALV met een toespraak, waarin hij de leden toesprak en aangaf zich ook over een aantal zaken zorgen te maken. Er is nog veel onzekerheid over een nieuwe sporthal in Ruurlo. ”In gesprekken met de gemeente Berkelland is ons aangegeven dat de komende tien jaar een eventuele verhuizing niet aan de orde is voor VV Ruurlo. Dat betekent voor ons dat we ons richten op het verder ontwikkelen van ons complex aan de Furstenauerstraat. Op de achtergrond zijn we daarom druk bezig geweest met het ontwikkelen van een plan voor een verbouwing van onze kleedkamers”, aldus Meutstege. Verder liet Meutstege weten wat men wil als vereniging. “We zijn een vereniging die bestaat dankzij onze vrijwilligers. Juist door al deze vrijwilligers kunnen we voetbal in Ruurlo behouden tegen een redelijke prijs. Toch zien we een trend waarin het steeds moeilijker is om vrijwilligers op belangrijke plaatsen te vinden en vooral te behouden. Het lijkt erop dat er minder respect is naar elkaar, waardoor het vrijwilliger zijn moeilijker is en soms minder leuk is. Dat is misschien een maatschappelijke ontwikkeling, waarbij we polariseren en discussies snel verharden. We merken bijvoorbeeld dat er soms naar vrijwilligers wordt gereageerd alsof we een commercieel bedrijf zijn. We willen iedereen vragen meer rekening met elkaar te houden, we doen alles wat we doen uit liefde voor deze vereniging.”

Positief

Maar voorzitter Meutstege sloot de vergadering af met heel veel positieve ontwikkelingen binnen de voetbalvereniging Ruurlo. “Positief is de ontwikkeling bij onze sponsorcommissie die met een mooie groep langzaam maar zeker steeds meer sponsors voor VV Ruurlo weet te vinden. Daar zijn we een tijd mee bezig geweest. We staan er financieel dan ook goed voor. Een ander positief voorbeeld is een team als Ruurlo 6, een aantal jonge jongens, die mede door een heel betrokken leider zich volop inzetten voor de VV Ruurlo. De leider deelt iedereen in voor de diverse activiteiten en iedereen doet zijn deel. Dat is zoals we het graag zie. En ik wil graag afsluiten met de positieve ontwikkelingen bij ons meisjes en dames voetbal. Er is een actieve damescommissie die ervoor zorgt dat meisjes en dames een volwaardig onderdeel zijn van onze vereniging. Complimenten daarvoor. Tot slot wil ik onze leden blijven oproepen om ons als vereniging te helpen. En ik herhaal nog maar een keer. Zonder vrijwilligers is er geen VV Ruurlo.”

Huldigingen
Tijdens de vergadering werden er diverse leden gehuldigd voor hun langdurig lidmaatschap. Zo waren Thomas Peppinck, Marcel Florijn, Thomas Immink, Remco Florijn, Arian Timmerman en Elvis Buitenhuis 25 jaar lid. Ard Kettelerij, Henk Jan Wezinkhof, Peter Wichers, Sander Engelberts, Chiel Tragter, Hans Vruggink, Paul Scholten en Derk te Brinkhof zijn veertig jaar lid. Wim van Tuijl en Marinus Stokkink die respectievelijk vijftig en zestig jaar lid zijn, spanden de kroon!