Leden stemmen in met duurzaamheidsplannen

De ledenvergadering

Op de buitengewone algemene ledenvergadering van 15 april jl. heeft het bestuur van de VV Ruurlo in samenwerking met het bestuur van Stichting het Sportpark ‘t Rikkelder zijn plannen rondom duurzaamheid toegelicht.

Als VV Ruurlo zijn we op het initiatief van de KNVB, genaamd “De Groene Club”, ingesprongen. We hebben een werkgroep geformeerd en die zijn de afgelopen 18 maanden vooral bezig geweest met inventarisatie van mogelijkheden. We hebben een energiescan uit laten voeren en er zijn diverse offertes opgevraagd en bestudeerd. Op basis van al deze gegevens hebben we uiteindelijk een plan ontwikkeld. Dit plan is afgelopen maandag voorgelegd aan onze leden, en is unaniem goedgekeurd op de ledenvergadering.

Daarmee hebben wij als bestuur het vertrouwen gekregen om de plannen verder uit te werken en te concretiseren. Waarbij we binnen de gestelde kaders de ruimte hebben gekregen om deze plannen tot uitvoer te brengen. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee! Wij willen iedereen die hier aan mee heeft gewerkt en over heeft meegedacht dan ook danken voor hun inzet. Waarbij we als bestuur toch met name Ben Lodeweges willen bedanken voor al het werk wat hij hierin heeft gestoken.

Hoe nu verder?

We gaan in eerste instantie een projectgroep voor de implementatie formeren. Daar zoeken we overigens nog kandidaten voor. Dus als jij verstand hebt van bijvoorbeeld zonnepanelen, led verlichting of zonne- boilers, of misschien ben je gewoon een goede inkoper van artikelen, of heb je bouwtechnische ervaring en kennis? Meld je aan, wij kunnen je goed gebruiken.

De eerste prioriteit is een eventuele aanleg van LED verlichting op onze masten. Daar moeten we nog een aantal zaken voor uitzoeken, maar als het positief uitpakt zullen we daar deze zomer nog mee beginnen. De eerste concrete stappen op weg naar een Groene Club zijn gezet!