Koninklijke onderscheiding voor clubman in hart en nieren Henk Halfman

RUURLO – Vorig jaar werd binnen voetbalvereniging Ruurlo al een onderling toernooi naar hem vernoemd: het ‘Klanderman Mixtoernooi’. Want Henk Halfman (63) is in Ruurlo beter bekend al ‘Henk Klanderman’. Vernoemd naar de boerderij aan de Slootsdijk waar hij geboren werd. Maandagavond 5 oktober tijdens de algemene ledenvergadering van VV Ruurlo werd Henk Halfman (63) tot zijn grote verbazing van hemzelf Koninklijk onderscheiden. Uit handen van burgemeester Joost van Oostrum ontving de Ruurloër op sportpark ’t Rikkelder de Koninklijke Onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Henk Halfman is al sinds 1973 op en top VV Ruurlo man. Door zijn aderen loopt geelzwart bloed: de clubkleuren van VV Ruurlo. ‘Henk Klanderman’ was vanaf 1973 tot en met 2014 seniorenleider waarvan 28 jaar van het eerste elftal. Daarnaast was hij jeugdleider, grensrechter, coördinator oud papier inzameling, lid van de jubileumcommissie 60-jarig bestaan, barmedewerker, ruim twintig jaar organisator van en daarna vrijwilliger bij het Internationale Karel Stegeman Toernooi voor A- junioren en vrijwilliger bij de jaarlijkse Kerstactie. Tevens was hij jeugdbestuurslid (1984-1992) en hoofdbestuurslid (1986-1996) van VV Ruurlo. “Kortom een man met grote liefde voor zijn club. Op basis van zijn activiteiten voor de samenleving kan Henk Halfman worden aangemerkt als ‘iemand die zich geruime tijd ten bate van de samenleving heeft ingespannen of anderen heeft gestimuleerd’. Gelet op de aard, de duur, de uitstraling en de betekenis van zijn activiteiten op het terrein van sport ontvangt Henk Halfman daarom de Koninklijke Onderscheiding Lid in de Orde van Oranje-Nassau”, zo sprak burgemeester Van Oostrum toen hij Halfman de versierselen opspelde.  Na afloop liet Henk weten sprakeloos te zijn. “Hier reken je niet op. Het was een totale verrassing. Hier heb ik geen woorden voor. Ja, het eerste ‘rondje’ is van mij”, zo sprak de op en top VV Ruurlo man. Namens zijn werkgever DHL bracht supervisor Erik Keur de felicitaties over. “Je mag morgen van een vrije dag genieten”, aldus Keur.

KO Henk Halfman