Groot aantal huldigingen bij VV Ruurlo

RUURLO – Maar liefst vier leden van voetbalvereniging Ruurlo werden maandagavond tijdens de algemene ledenvergadering in de kantine op sportpark ‘t Rikkelder door KNVB afgevaardigde Gerard van Balveren van het district Oost gehuldigd voor hun langdurige en actieve inzet voor VV Ruurlo.

Gerard Groot Roessink (61) en Gertie Coerman (59) ontvingen een zilveren speld, Gerrit Lindenschot (53) een gouden en Frits Berendsen (66) werd zelfs benoemd tot Lid van Verdienste van de KNVB. Frits Berendsen ontving in 2007 al de gouden bondsspeld van de KNVB. Daarnaast werden Gerard Groot Roessink en Gerard Gotink (69) benoemd tot Lid van verdienste’ van VV Ruurlo. Derk Sloot (75) was zestig jaar lid van VV Ruurlo.

Tot de vijftig jarige jubilaressen behoorden Gerard Gotink, Gerard Groot Roessink, Paul Immink, Hans Kox, Dick Rouwenhorst en Dick Altena. Veertig jaar lid waren Bert Stegeman, Herman Uenk, Jan Dijkman, Martin Schutte, Jacco van Wessel, Erik Scheper, Jan Witteveen, Marco Dijkman, Marco Groot Jebbink, Wilco Verhey, André Kasteel en Willy Wellink. Een kwart eeuw lid zijn Jaap Lamme, Johan de Wit, Johan Floors, Henk Visbeek, Sander Berentsen en Maarten Hissink.

Frits Berendsen is een man van lange adem zo bleek uit de opsomming van districtbestuurder Gerard van Balveren tijdens de huldiging. “Al 53 jaar lid van VV Ruurlo met een klein uitstapje naar PAX  in Hengelo (1974-1979). Jeugdleider, trainer en leider vrouwen, jeugdtrainer, trainer lagere elftallen, jeugd- en hoofdbestuurslid, scheidsrechter en sinds 1982 al 33 jaar wedstrijdsecretaris voor de jeugd- en seniorenafdeling. Kortom een veelzijdig clubman. En daarom heeft de KNVB je benoemd tot Lid van Verdienste van de KNVB. Een onderscheiding die uniek is en zelden wordt gegeven.”

Gerrit Lindenschot is sinds 1972 lid van VV Ruurlo. In het verleden was hij actief voetballer. Maar sinds 1987 is de Ruurloër bestuurlijk nadrukkelijk aan VV Ruurlo verbonden als secretaris van het hoofdbestuur (1987-2002), secretaris van Stichting Beheer Sportpark ’t Rikkelder (1994-heden) en lid van het algemeen bestuur (2007-heden) en als juniorenleider (2009-heden).

Gerard Groot Roessink is vanaf 1965 lid van VV Ruurlo, Hij was dertig jaar jeugdleider (1971-2001), negentien jaar verenigingscheidsrechter (1982-2001), zes jaar seniorenleider (2001- 2007) en vanaf 1995 tot heden actief medewerker tijdens het Internationaal Karel Stegeman Jeugdtoernooi. Gerard verzorgt al twintig jaar de ‘patatkraam’ tijdens het Pinksterweekeindetoernooi.

Gertie Coerman is 44 jaar lid van VV Ruurlo. Hij is al 44 jaar medewerker tijdens de jaarlijkse Kerstactie, was jeugdtrainer (1975-1978), behoorde tot de schrobploeg van de kantine (1980-1995), was medewerker van het Internationaal Karel Stegeman Jeugdtoernooi (1984-1995) en is vanaf 2004 tot heden verenigingsscheidsrechter en sinds 2008 tot heden kantine medewerker.

Tijdens de vergadering werden Hans Schouten en Rob Meijer door voorzitter Ben Lodeweges ook bedankt voor hun inzet respectievelijk voor de zaalvoetbal afdeling en de kantinecommissie.

SAM 4775

SAM 4772