Kerstactie en Oud-papier

Uniek feit binnen de voetbalvereniging Ruurlo

Twee gelijktijdige acties: Kerstactie en oud-papier inzameling.

RUURLO – Er deed zich zaterdag een uniek feit binnen de voetbalvereniging Ruurlo voor. Er gingen maar liefst twee vrijwilligersgroepen op pad om op deze laatste zaterdag voor de kerstdagen de handen flink uit de mouwen te steken om de ‘kas’ van VV Ruurlo te spekken. Op de agenda stonden namelijk de jaarlijkse Kerstactie en de maandelijkse inzameling van het oud-papier in de bebouwde kom van Ruurlo. En zo kon het gebeuren dat beide vrijwilligersgroepen elkaar in dezelfde straat tegen kwamen. De ene groep verzamelde het oude papier in de perswagens of de aanhangwagens in. De andere groep verkocht huis aan huis de loten in het kader van de Kerstactie waarbij men ter plekke kon zien of men een rollade, kerstsurprises, plakken krentewegge, haantjes, boerenmetworsten of rookworsten had gewonnen. Met de gekochte loten steunde men de jeugdige voetballers van VV Ruurlo. De opbrengst van de oud papier actie komt ten goede aan de algemene financiële middelen van de vereniging.

Dat beide acties tegelijkertijd op de agenda prijkten was puur toeval. Steevast wordt het oude papier op de vierde zaterdag van de maand door de seniorenvoetballers ingezameld. De jaarlijkse Kerstactie waarbij tientallen jeugdleden actie zijn vindt steevast op de laatste zaterdag voor Kerst plaats. “Beide acties verliepen vlekkeloos en liepen elkaar niet voor de voeten”, zo lieten oud-papier coördinator Jan Hendriksen en voorzitter Henry Meutstege van VV Ruurlo na afloop van beide acties weten.