JO15-1 naar de laatste 8 in de beker

In alle vroegte verzamelen de jongens op het sportpark voor de uitwedstrijd naar Bennekom.
VV Bennekom O15-1 speelt in de 3e divisie en staat daarin 6e.
Na een klein uurtje rijden komen wij aan in Bennekom. De tereinknecht van VV Bennekom is nog bezig om de laatste sneeuwvlokken van het veld te halen zodat er gevoetbald kan worden.
Aangemoedigd door de vele meegereisde ouders lopen de jongens het veld op.
Na de aftrap voetballen beide ploegen een beetje onwennig. Wij pakken snel de draad weer op en dat resulteert in een doelpunt. In de 5e minuut schiet Bas van dichtbij raak, 0-1.
Het lijkt alsof Bennekom hierdoor wakker is geschud want zij beginnen nu ook beter te voetballen.
Met goed positiespel maken zij het ons lastig. Dit resulteert nog niet in grote kansen. Tot vlak voor rust als de sterke nummer 10 van Bennekom langs onze verdedigers glipt en hard op paal schiet.
Dit was voor ons weer het teken om gas bij te geven en na een uitstekende aanval is het Jeroen die vlak voor het rustsignaal de 0-2 tegen de touwen schiet.
Na rust starten wij goed. Wij krijgen meteen twee 100% kansen alleen de bal wil er niet in.
Dit is wel het geval voor Bennekom. Na balverlies in de voorhoede gaat de spits van Bennekom alleen op Ties af en met goede schijnbeweging scoort hij de 1-2. Vanaf dit moment krijgt Bennekom iets meer de overhand en krijgt steeds meer kansen. Ties zorgt met een aantal goede reddingen ervoor dat wij op de been blijven. Hij kan alleen niet voorkomen dat een speler van Bennekom de 2-2 scoort. Met nog 8 minuten te spelen is dit wel een domper voor de mannen uit Ruurlo. Maar met veel strijd en passie onderschept Lars de bal op het middenveld. Hij geeft de bal aan Bas mee en hij speelt de bal met precisie tussen de verdediging van Bennekom door naar Ivar. Hij ontvangt de bal en omspeelt de uitstekend keepende doelman van Bennekom en brengt de stand op 2-3. Een super resultaat tegen goed spelende tegenstander. Wij zijn erg blij met de inzet en de veerkracht die de jongens hebben getoond.
Bij aankomst in Ruurlo stond er een bakje patat en een snack op de jongens te wachten. Dit allemaal regelt door Familie Olde Olthof. Super bedankt daarvoor!
Verder wil ik als laatste alle ouders bedanken die ons hebben aangemoedigd. Super!
Aanstaande zaterdag spelen wij onze eerste competitie wedstrijd van de promotiepoule tegen Witkampers O15-1. Ik hoop jullie allen dan weer te zien.

Staf VV Ruurlo JO15-1, Flin Schutten